Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Valentin Radu, założyciel i CEO Omniconvert, w kompleksowy sposób opisuje, jak zadbać o dostarczenie klientom powodów, by wracali do naszego e-commerce’u.
Do tego Uizard – aplikacja dla projektantów pozwalająca na ekspresowe przerabianie analogowych szkiców na wersje cyfrowe, a na deser the best of design z wystąpień podczas TED, czyli selekcja ekipy InVision. Niech to będzie dla Was naprawdę dobrze zaprojektowane 12 miesięcy!
Dziś mamy dla Was solidną porcję eksperckich porad, które z pewnością przydadzą się podczas projektowania, ale także w bezpośredniej współpracy z klientami. Do tego nowe narzędzie od Microsoftu i rzut oka na zmiany, jakie dla swoich użytkowników szykuje ekipa spod znaku zielonej sowy.
A może i Wy chcielibyście się z nami podzielić nowinkami lub ciekawostkami ze świata UX i e-commerce? Swoje propozycje możecie wysyłać na adres: newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je naszym czytelnikom w kolejnych UX Czwartkach!Do poczytania![FM_form id=”1″]
Badania UX kojarzyć się mogą głównie z badaniem użyteczności. Jednak pojęcie to zawiera w sobie o wiele więcej treści. Badania użytkowników dzielimy ze względu na metody na jakościowe oraz ilościowe. Mogą dotyczyć one prac nad obecnym już na rynku produktem i jego udoskonaleniem lub też przeprowadzane są zanim jeszcze produkt powstanie. Są takie, które swoim procesem przypominają podejście “lean”, czyli bardzo rozbudowany proces, a są też takie, które zamknąć można w trakcie kilku sesji. Wniosek z tego taki, że badań i podejść do nich jest tak wiele, jak wiele pomysłów na ich realizację, pod warunkiem poprawności metodologicznej. Te najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane w UX mają jednak przede wszystkim jasno określoną metodologię, co przekłada się na wystandaryzowany proces.
Zanim przejdziemy do opisywania praktyk UX, dzielimy się z Wami podstawowymi zwrotami, które regularnie występują w artykułach i komunikacji z branżą UX, a które nie zawsze są oczywiste dla osób z zewnątrz.
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Rosnąca liczba miejsc pracy w branży IT oraz kusząca perspektywa pracy w przyjaznym otoczeniu, dającym możliwość rozwoju, jest w ostatnich latach powodem wzrostu zainteresowania tematem: projektowanie UX. Niektórzy traktują ten zawód jako dobry sposób na zmianę pracy na bardziej kreatywną, dającą więcej możliwości rozwiązywania ciekawych problemów.
Analiza danych polega na wyciągnięciu wniosków z istniejących danych (np. dotyczących wąskiej grupy badanych osób), a następnie przełożenie wyników na szerszy kontekst (np. całą grupę docelową). Dane takie zbierać można za pomocą m.in. sondaży, sortowania kart, testów A/B, badań UX.
Nasz grafik postanowił uwiecznić aż 4 święta, w tym Światowy Dzień Ośmiornicy – spróbujcie odkodować pozostałe. Po takiej rozgrzewce proponujemy Wam teksty o planowaniu swojej kariery projektanta UX, tworzeniu briefu dla witryny internetowej oraz metodach testów z udziałem użytkowników. W części praktycznej zmierzcie się z tabelami na urządzeniach mobilnych oraz zerknijcie na powracające trendy w projektach graficznych.
Projektant w swojej pracy staje przed niekiedy trudnym wyzwaniem w postaci wyboru idealnego narzędzia pracy. Takiego, w którym on sam będzie się sprawnie poruszał, ale i takiego, w którym odnajdą się jego klienci. Na rynku powstały i nadal powstają nowe narzędzia, których twórcy cały czas próbują odpowiedzieć na potrzeby twórcy. Chcemy zaprezentować Wam listę podstawowych programów, którymi posługują się projektanci UX oraz UI.
Świat celebruje dziś wszystko, co „morskie” w ramach World Maritime Day – my wracamy z połowu tekstów do dzisiejszego zestawienia. Znajdziecie w nim garść statystyk dla projektantów stron internetowych, uwagi na temat współpracy zespołu UX i programistów oraz zestawienie wskaźników satysfakcji klientów. Do tego sporo porad na temat doboru kolorów przy wizualizacji danych oraz dla początkujących twórców chatbotów.
Shopify to platforma, z której korzysta ponad milion sklepów z całego świata. Działa od 2006 roku i od tego czasu stała się już liderem na rynku platform e-commerce. Shopify daje właścicielom sklepów wiele możliwości – od pomocy przy tworzeniu marki, przez założenie sklepu, aż po jego promocję na różnych serwisach i zarządzanie nimi.