Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Zwykło się mówić, że pewnych rzeczy nie można kupić, ale serwis eBay widział już wiele towarów nie do kupienia, dlatego twórców portalu chyba nic już nie zaskoczy. Czasem najdziwniejsze pomysły na biznes okazują się być najbardziej trafionymi, a czasem nie – w sieci znajdziemy je wszystkie, wymieszane ze sobą i bez podziału na kategorie. W końcu, czego nie ma w Internecie, tego nie ma na świecie. Wybraliśmy dla Was subiektywną listę najdziwniejszych przedmiotów sprzedawanych poprzez eBay.
Czym różnią się od siebie nawzajem? Jak mądrze wybrać pomiędzy personalizacją a customizacją? I co na ten temat mówi nauka?
Stefan powoli oswajał się z kolejnym początkiem dnia w biurze. Nieuchronnie zbliżał się moment zajrzenia na pocztę – runęła na niego ściana nieodczytanych maili. Jedynie część z nich miała cokolwiek wspólnego z jego pracą, pozostałe to był spam, oferty, zachęcanie do zapisania się na newslettery czy zaproszenia na jakieś spotkania. Przejrzał kilka pierwszych i rzucił okiem na temat “Robisz masę? Najlepsze efekty daje…” – nie robisz. Druga wiadomość zawołała wprost do niego: “Stefan! Promocja na najlepszy schab bez kości” – a jest soczewica dla wegetarian? Tyle maili, a żaden nie był do niego. Otworzył następnego, chociaż jego powieki stawały się ciężkie…
Nowa platforma komunikacyjna eurobanku stawia na ukazanie świata bankowości w bardziej przystępnej dla Klientów formie. Eurobank.pl nie tylko nawiązuje do niecodziennych potrzeb najbardziej wymagających Klientów, ale także wprowadza bardziej funkcjonalne rozwiązania. Za badania zachowań użytkowników, opracowanie projektu funkcjonalnego oraz nowy projekt graficzny odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Blue Services z grupy Blue Media.
Kojarzycie film “Forrest Gump”? Z pewnością tak. Możemy podglądać w nim niezwykłe życie niezbyt bystrego chłopaka, który za sprawą przeróżnych zbiegów okoliczności pojawia się wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla historii USA, przy okazji trafiając na największe postaci swojej epoki – a to tańczy z Elvisem Presleyem, a to widać go na zdjęciu z Johnem. F. Kennedym, a to rozmawia z Johnem Lennonem. W dodatku wszystko to przed epoką Internetu, który sprawił, że w kilka sekund wszyscy mogą wiedzieć wszystko o wszystkim i wszędzie być. No właśnie, teraz wszędobylskość to już trochę mniejszy wyczyn – szczególnie z wirtualną rzeczywistością, dlatego jeśli do tej pory nie mieliśmy tyle szczęścia, co Forrest, teraz możemy szczęściu dopomóc i to z perspektywy kanapy w salonie.
Jest sobie mózg. Gąbka, która wchłania zarówno przydatne, jak i bezużyteczne rzeczy. Powiązana milionami połączeń. Jak sieć komunikacji miejskiej – poplątana, pogmatwana, a jednak zorganizowana. Jakieś odczucie czy luźna myśl jest jak jazda tramwajem – wybieramy ten odpowiedni, ale tak naprawdę nie mamy wpływu na to jak on pojedzie, ani co stanie się po drodze. Podobnie jest z podświadomością – do niektórych decyzji dojeżdżamy trzymając kierownicę, a do innych jedynie rurkę w tramwaju kierowanym przez naszą intuicję. A może raczej jadąc z czarną opaską na oczach, siedząc na tylnym siedzeniu. Szczególnie na zakupach.
Proces projektowania UX nowych rozwiązań powinien angażować jednakowo dwie strony: klientów oraz projektantów. Wpływa to znacząco na jakość pracy i poczucie kontroli nad realizowanym zadaniem.
Testy A/B polegają na równoległym działaniu dwóch wersji tej samej strony, które różnią się tylko jednym elementem. Obie wersje pokazane są takiej samej liczbie użytkowników, dzięki czemu można sprawdzić, czy element, którym różnią się strony wpływa na poruszanie się użytkowników i jeśli tak, to która z wersji wypada lepiej. Tego typu testy pomagają stwierdzić, czy planowane zmiany wpłyną na wzrost konwersji. Dobrym pomysłem może być dodanie do testu element analizy jakościowej, czyli np. ankietę. Wyniki testu A/B pokazują jak użytkownicy poruszają się po stronie, a ankieta pozwala ustalić, dlaczego podjęli akurat takie działania.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Projektowanie według czynników PET, czyli Persuasion, Emotion i Trust, skupia się wokół elementów, które wpływają na interakcje z użytkownikami w taki sposób, aby doprowadzić ich do pożądanej akcji. W wypadku branży e-commerce tą akcją definiowaną jako sukces, będzie doprowadzenie do zakupu, wzrost konwersji i powracający klienci. Z artykułu dowiesz się, o jakie elementy należy zadbać, aby doprowadzić użytkowników do podjęcia decyzji o zakupie.
Dziś Międzynarodowy Dzień UFO, ale nie mamy tekstów dla fanów historii nie z tej ziemi. Zapraszamy za to na zestawienie tekstów o wychodzeniu naprzeciw potrzebom użytkowników, przygotowaniu angażujących webinarów, próbkach w testach porównawczych oraz prostym sposobie na zbadanie kwestii dostępności interfejsu.
Wracamy po nieco dłuższej przerwie prosto na Międzynarodowy Dzień Sushi. Z tej okazji poczytajcie o lokalizacji stron na potrzeby mieszkańców Azji, związkach UX z systemami AV oraz regułach, które warto stosować podczas procesu projektowania. Na koniec wpis z serii opowieści o pracy UX designera.
Architektura informacji polega na budowaniu struktury treści, jej organizowaniu, odpowiednim etykietowaniu i umieszczeniu w adekwatnym kontekście. Jako projektanci UX, zwracamy na nią szczególną uwagę i podczas audytów UX poświęcamy dużo czasu na jej analizę. To kluczowy aspekt, który decyduje o użyteczności strony i o tym, czy użytkownik odnajdzie w sklepie interesujące go treści czy produkty.
Rynek IT w Polsce jest obecnie wart ponad 6 mld dolarów i rośnie ok. 6% rocznie. Taki wzrost niesie ze sobą znaczną konkurencyjność branży więc o sukcesie poszczególnych firm decyduje w większości umiejętność znalezienia odpowiednich przewag biznesowych. W tym tekście postaram się przedstawić jedną z metod osiągnięcia takiej przewagi – jest nią narzędzie warsztatowe, znane jako discovery session.
Zapewne nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wiele osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, ruchu czy funkcji poznawczych może korzystać z Twojej strony. Z danych statystycznych wynika, że w Polsce liczba osób niepełnosprawnych wynosi około 4,7 mln, czyli 12,2% ludności! Badanie przeprowadzone pod koniec 2014 r. pokazuje, że 42% osób jest umiarkowanie niepełnosprawnych, 28% znacznie niepełnosprawnych a 25% posiada orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności. Duży odsetek ludzi na świecie ma także różnego typu zaburzenia związane ze ślepotą kolorów. Cierpi na nią średnio 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet.