Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
“Kraj sklepikarzy”. Tak podobno Napoleonowi Bonaparte zdarzyło się swego czasu określić Anglię, którą zamierzał podbić. Nie żeby był wielkim miłośnikiem tamtejszego customer experience, jednak Brytyjczycy musieli mieć smykałkę do interesów, skoro nawet buńczuczny Francuz zwrócił na to uwagę.
W 1922 roku pewien młody chłopak z Kansas City przybył do Kalifornii z głową pełną pomysłów i niezwykłą pasją do tworzenia animacji. W rodzinnym mieście zostawił kilka życiowych niepowodzeń – zwolnienie z redakcji lokalnej gazety Missouri Newspaper za “zbyt małą kreatywność” czy bankructwo własnego niewielkiego laboratorium filmowego. Dlatego oprócz teczki amatorskich szkiców nie mógł się pochwalić żadnym doświadczeniem, więc studia filmowe w Los Angeles nie chciały go zatrudnić.
Sam etap projektowania UX jest bardzo złożony. Mimo iż klienci bardziej czekają na efekt wizualny, niż na wyniki testów, to należy do niego podejść równie metodycznie. Projektowanie funkcjonalne składa się z kilku etapów, które właściwie zrealizowane pozwolą stworzyć narzędzie dedykowane końcowemu użytkownikowi.
Mapa doświadczeń (z ang. Customer Journey Map), służy przedstawieniu wszystkich doświadczeń użytkownika z daną marką, a więc pokazuje jego cele, działania oraz odczucia nie tylko w momentach styczności z marką, ale także przed i po danej interakcji. Oznacza to, że badany jest proces już od momentu, gdy np. przemknie mu przez myśl kupienie czerwonej koszuli, choć nie wie jeszcze jakiej marki, aż do momentu, gdy klient posiada już konkretną koszulę i zdążył powiedzieć o niej swoim znajomym, pochwalić się w Social Media i skorzystać z pomocy przy zwrocie towaru i wymianie na mniejszy rozmiar.
Jak trafić do “doliny niesamowitości”? Pamiętacie syntezator Ivona i jej sztuczny, obojętny ton? Nie wydałaby platynowej płyty, nawet gdyby coverowała Beatlesów, bo słuchanie jej było po prostu męczące. A dlaczego? Bo obcowanie ze sztuczną inteligencją, która niezbyt dobrze imituje człowieka nie jest przyjemne i właśnie wtedy wpada się do doliny niesamowitości, a raczej niesamowitego dyskomfortu (co potwierdzają badania). Trzeba więc nieźle uważać wdrażając takie nowinki, bo granica między “doliną niesamowitości”, a faktyczną niesamowitością jest jak różnica między czekoladą a wyrobem czekoladopodobnym.
Nowy projekt biznesowy, nowa marka, oryginalne rozwiązania. iluve.com – nowy gracz ecommerce w branży oświetleniowej jakiego jeszcze nie było. Za analizę biznesową, stworzenie marki oraz opracowanie projektu funkcjonalnego odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Bold Brand Commerce.
Swego czasu Inglot postanowił rozszerzyć swoją działalność na rynek Arabii Saudyjskiej, rynek bardzo specyficzny. Polska marka otworzyła tam swoje sklepy, zaprojektowane według standardów europejskich i… okazało się, że nie spełniają one standardów arabskich. Jest tam po prostu zupełnie inny model robienia zakupów – w Europie do sklepu Inglota wchodzi kobieta, która akurat ma wolne popołudnie i chce się zrelaksować, chce mieć chwilę dla siebie, chce poszaleć w czasie shoppingu. Obsługuje ją jedna ekspedientka, która pomaga jej trafić w potrzeby. Tymczasem w Arabii Saudyjskiej kobieta zabiera na zakupy kilka swoich koleżanek, które doradzają jej w wyborze, a więc do salonu Inglota nie wchodzi jedna klientka, a pięć. Dlatego potrzebna jest większa przestrzeń i większa liczba personelu. Poza tym, kluczową rolę odgrywają względy kulturowo-religijne, bo kobieta w burce nie może malować się publicznie. Inglot musiał więc przygotować specjalne kabiny, w których jest taka możliwość. Wszystko jednak okazało się już po wejściu na rynek. Wyszło zatem, że Inglot niezbyt dokładnie przeprowadził badania i analizę – a to najważniejszy punkt programu, bo jeśli ma być show, to artysta musi się do niego przygotować i wiedzieć przed jaką publicznością występuje. Również przez internet.
Zwykle korzystamy z jednej, ulubionej przeglądarki – chyba, że akurat musimy użyć jakiejś alternatywnej. Abstrahując od preferencji przeglądarkowych, nasz sklep musi prezentować się dobrze w każdej z nich, nie zapominając też o mobile’u, czyli o wielokanałowości. I w tym momencie warto otworzyć skrzynkę z narzędziami, które niejako same będą potrafiły dokonać swego rodzaju analizy strony.
Ta dzisiejsza młodzież! Nic, tylko siedzą przed tym komputerem albo z nosem w tym smartfonie, jak przygarbione krety. I wszystko na tacy mają podane, to się im nie chce. Tak to wygląda z perspektywy babci na ławce przed blokiem. A tymczasem świat od zawsze jest napędzany pomysłami i energią młodych. Mark Zuckerberg stworzył Facebooka na studiach – w swoim pokoju w akademiku. Później został jednym z najmłodszych miliarderów świata.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dzisiaj w pewnych częściach świata obchodzony jest SCUD Day, który promuje celebrowanie przyjemnych aspektów życia. A skoro o przyjemnościach mowa, podrzucamy listę czwartkowych lektur do leniwego przestudiowania. Tym razem tekst zachęcający do przemyśleń na temat podejścia do projektowania UX, porcja wiedzy związanej z prowadzeniem badań, wskazówki przydatne przy tworzeniu interfejsów, a na koniec ładne widoczki.
Dziś Dzień Przytulania, ale uważni powinni wypatrzeć w naszej grafice jeszcze jedną kartkę z kalendarza. Trzymając w ramiona domowników, ukochanego czworonoga czy pluszaka zajrzyjcie do wybranych przez nas artykułów o zaletach zatrudniania nieoszlifowanych diamentów oraz natywnych aplikacjach dla urządzeń mobilnych. Wyszperaliśmy też sporo treści związanych z analizowaniem potrzeb i motywacji użytkowników i mały dodatek (luźno) nawiązujący do dzisiejszego święta.
Dziś przypada Światowy Dzień Jazdy Nago na Rowerze, ale jeśli macie opory rozważając celebrowanie tego święta, w zamian proponujemy poszukiwanie nagiej prawdy o projektowaniu doświadczeń użytkowników. W zestawieniu znalazły się uwagi na temat priorytetów procesu projektowego, przemyślenia dotyczące praktyk projektowych oraz wskazówki przydatne w pracy nad makietami. Jest również spojrzenie na UX z wysokości siodełka w rowerze.
Dzień Diagnosty Laboratoryjnego witamy porcją ocen, analiz i statystyk. Pod lupę trafiły dziś wytyczne dostępności omawiane w kontekście algorytmów uczenia maszynowego oraz zasad SEO. W pakiecie mamy też porady na temat tworzenia solidnych fundamentów projektu oraz korzystania z mentoringu. Całość uzupełniają wyniki badania rzucającego światło na to, jak postrzegana jest praca projektantów grafiki.
Ponad 30 lat od powstania pierwszej strony internetowej wiele kwestii związanych z funkcjonowaniem WWW wymaga ponownego przemyślenia i zdefiniowania, co umożliwia projektantom rozwijanie swojej kreatywności. W tym kontekście mogą zainteresować Was uwagi na temat problemów użytkowników globalnej sieci, pragmatycznego podejścia do przeprowadzania projektów oraz czerpania inspiracji z cudzych pomysłów. Nie zabrakło też pomysłów na wypełnienie makiet przykładowymi tekstami czy dodania do swojego portfolio atrakcyjnych przykładów twórczej pracy. Smacznego Międzynarodowego Dnia Hummusu!
Dzisiaj Dzień Solidarności Międzypokoleniowej, więc wyciągnijcie w lekturę swoich dziadków, rodziców lub dzieciaki. A do wyboru przystępne teksty o neuronauce w projektowaniu, przykładach zastosowania techniki deepfake oraz odzyskiwaniu kontroli nad cyfrowym światem. Możecie też posłuchać wykładów o ludzkiej naturze, a projektanci UX/UI mają szansę wypowiedzieć się w ankiecie na temat swoich doświadczeń zawodowych.