Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Rozwój sztucznej inteligencji w projektowaniu doświadczeń użytkownika i interfejsów zapowiada zmierzch tradycyjnych metod i narzędzi. AI otwiera przed nami możliwości, które jeszcze do niedawna wydawały się być zarezerwowane dla science fiction. W IDEACTO wierzymy, że zrozumienie i wykorzystanie narzędzi AI w projektowaniu UX to klucz do stworzenia bardziej intuicyjnych i dostępnych produktów cyfrowych. To podejście nie tylko przyspiesza procesy projektowe, ale także wzbogaca je o niezwykłą głębię analityczną i twórczą elastyczność.
W dzisiejszym newsletterze odkrywamy tajemnice tego, jak Airbnb stało się liderem w projektowaniu UX, które z dostępnych na rynku narzędzi do przeprowadzania badań warto wziąć pod uwagę oraz podrzucamy praktyczny przewodnik projektowania produktów skierowanych do dzieci.
W erze cyfrowej dostępność stron internetowych rozumiana jako przygotowanie narzędzi cyfrowych pozwalające na korzystanie z nich przez osoby z niepełnosprawnościami staje coraz bardziej fundamentalnym prawem. Audyty WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) pełnią kluczową rolę w ocenie, jak strony internetowe i aplikacje mobilne są dostępne dla użytkowników z różnymi potrzebami. Dodatkowo, kontekst prawny, wynikający z dyrektywy Unii Europejskiej, nakłada na właścicieli stron internetowych konieczność zapewnienia dostępności cyfrowej, co podkreśla potrzebę zgodności z międzynarodowymi standardami WCAG.W tym wpisie przyjrzymy się różnym narzędziom online, które umożliwiają szybkie i efektywne audyty dostępności, pomagając organizacjom w spełnieniu międzynarodowych standardów WCAG.
W dzisiejszym dynamicznym świecie online, konieczność utrzymania wysokiej jakości użytkowej e-sklepu jest kluczowa dla sukcesu biznesowego. Wraz z nadejściem wiosny, przedsiębiorcy e-commerce powinni rozważyć nie tylko odświeżenie swoich ofert, ale również gruntowny przegląd swoich e-sklepów. Jednym z kluczowych narzędzi w doskonaleniu doświadczenia użytkownika w e-commerce jest audyt UX. W poniższym artykule omówimy kroki niezbędne do skutecznego audytu e-sklepu. Zanim jednak zabierzemy się za praktyczne wskazówki dotyczące przeprowadzania audytu e-sklepu, zastanówmy się, czym dokładnie jest audyt UX.
Mamy nadzieję, że w samym środku trwających ferii zimowych i szaleństw na stokach narciarskich, znajdziecie chwilę na pierwszy lutowy UX Czwartek, w którym polecamy najbardziej interesujące artykuły z branży UX.
18 stycznia - Dzień Kubusia Puchatka 🍯 Dzisiejszy dzień to hołd dla A.A. Milne'a, autora opowiadań o Kubusiu Puchatku, który urodził się tego dnia 1882 roku. Opowiadania o przygodach misia o bardzo małym rozumku i innych postaci zamieszkujących Stumilowy Las są ponadczasowe a każdy z nas, niezależnie od wieku, z pewnością jest w stanie znaleźć w nich wartościowe lekcje życiowe. A dzisiejszy UX Czwartek, może nie do końca tak zabawny i pouczający, jak historie o małym misiu, ale za to pełen ciekawostek i inspiracji z branży UX!
Nowy rok, nowe wyzwania w UX. W pierwszym tegorocznym wydaniu naszego newslettera przyglądamy się prognozom i przytaczamy Wam teksty m.in. o tym, jakie kluczowe trendy w UX oraz w projektowaniu zdominują (lub nie) nadchodzący rok. Świętujemy również Dzień Spaghetti, który wypada akurat dziś 🍝
Dzisiejsze wydanie newslettera to ostatni UX Czwartek w tym roku. Korzystając z nadchodzącego świąteczno-noworocznego czasu, mamy nadzieję, że podobnie jak my, będziecie mieć okazję do złapania chwili oddechu i nabrania sił potrzebnych do stawiania czoła nowym wyzwaniom. Przygotowaliśmy dla Was kilka ciekawostek z branży UX do przeczytania zanim wszyscy udamy się na zasłużony odpoczynek 🙂
Przed Wami ostatni listopadowy wpis z poleceniami artykułów z branży UX. W dzisiejszym zestawieniu przeczytacie m.in. o wyzwaniach w tworzeniu animacji spełniających kryteria dostępności, raporcie od UX Collective oraz korzystaniu z mocy projektowania przez zespół Slacka.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?