Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Dzień Staroci. Dzisiejszy dzień poświęcony jest przedmiotom. Nie byle jakim, bo cennym i urokliwym. Mogłoby się wydawać, że z pozoru nieprzydatne, ale na pewno związane z jakąś historią. Lekko nadgryzione zębem czasu, porzucone gdzieś w kąt i czekające na swój moment. Podobnie jak przedmioty, kolekcjonujemy też informacje. Do tej kolekcji dołączamy dzisiejszy wpis, a w nim kilka słów o pracy metodą design thinking, moodboardach w pracy projektowej i tworzeniu produktów zgodnie z zasadami dostępności.
UX Designer to jeden z zawodów, który cieszy się rosnącą popularnością,zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jego praca jest niezwykle ciekawa ikreatywna, ale także wymagająca zdobycia wielu niezbędnych umiejętności.Czym dokładnie zajmuje się projektant UX? Jakie zdolności należy posiadać, abynim zostać?
Stworzenie optymalnego landing page to prosty sposób do osiągnięcia celówbiznesowych, takich jak nawiązanie kontaktu z klientami, zdobycie informacji na ichtemat, sprzedaż usług lub towarów. Warto więc dokładnie przemyśleć jego projekt iprzede wszystkim zastanowić się, w jakim dokładnie celu ma powstać. Na czym należysię skupić tworząc profesjonalny landing page?
Podobno w starożytności Tłusty Czwartek był dniem, w którym świętowano odejście zimy i wyczekiwano nadejścia wiosny. Co więcej, jedzone z tej okazji pączki wcale nie były od razu słodkie, ponieważ dawniej było to ciasto nadziewane słoniną i smażone na smalcu. Czy brzmi pysznie? Pozostawimy to do Waszej oceny a tymczasem zapraszamy na drugie w tym miesiącu zestawienie artykułów ze świata UX, a wśród nich m.in. wskazówki odnośnie otrzymania i dawania dobrej jakości feedbacku, kilka słów na temat przygotowywania roadmapy oraz zbiór najnowszych inspiracji dla UI designerów.
Planem każdego przedsiębiorcy jest maksymalny rozwój firmy i osiągnięcie jaknajwyższych dochodów. Osiągnąć sukces mogą tylko Ci, którzy obiorą najlepszą ścieżkędziałania. Planując strategię marketingową należy w szczególności zadbać o optymalny UX.Dlaczego odgrywa on tak istotną rolę i czemu należy poświęcić mu czas?
Dzisiaj obchodzimy święta dwóch wysłanników wiosny! Mimo, że do jej początku jeszcze poczekamy, wielu uważnie jej wyczekuje. Najsłynniejszy świstak na świecie, czyli Phil z Punxsutawney w Pensylwanii dziś po raz kolejny przepowie Amerykanom jak długo potrwa jeszcze zima. Europa również posiada swój wyznacznik wiosny, czyli dzisiejszy Dzień Niedźwiedzia i jego potencjalne wyjście z nory, które zwiastowało koniec zimy. Dzisiaj jednak te dwa osobniki zwiastują coś innego - kolejny UX Czwartek, a w nim między innymi o śmierci UX, kodowaniu przez projektantów, zjawisku grupowego myślenia, introwertycznym designie i sposobach na dobry brief projektowy.
Pierwsze zestawienie w tym roku przypada na dzień popcornu! Polecamy więc Wam wieczorem uczcić ten dzień miską prażonej kukurydzy przy dobrym filmie w kinie bądź we własnych czterech kątach.Tymczasem my zapraszamy do naszego zestawienia, w którym między innymi o projektowaniu dla świata przyszłości, narzędziu DevTools i tworzeniu person. Podrzucamy Wam również szeroki zestaw użytecznych i funkcjonalnych inspiracji projektowych!
Jeśli nieobce jest Ci pojęcie doświadczeń użytkownika, czyli UX, słyszałeś też pewnie o UXResearcherze. Osoba ta zajmuje się szeroko rozumianym badaniem odczuć userów i ichpotrzeb. Czym dokładnie się zajmuje i za co jest odpowiedzialny?
Na pewno świąteczne szaleństwo dało Wam o sobie wyraźnie znać, dlatego jesteśmy zaszczyceni, że znaleźliście chwilę na zapoznanie się z naszym UX Czwartkiem.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?