Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?
Decyzje projektowe podejmowane podczas tworzenia strony e-commerce, która ma zagwarantować jak najlepsze doświadczenia jej przyszłych użytkowników, zależą od wielu czynników. W procesie projektowania, zwłaszcza gdy włączeni są w niego specjaliści UX, przygotowanie pierwszych makiet poprzedzone jest analizą obejmującą m.in.:
Z okazji Światowego Dnia Czekolady nie mamy dla Was wprawdzie pudełka pralinek, ale za to nasz czwartkowy zestaw tekstów nie stopi się w bezkształtną masę w trakcie upałów. Wśród artykułów znajdziecie dzisiaj dawkę wiedzy na temat zachowań użytkowników platform społecznościowych oraz zmian w nawykach konsumentów. Przeczytacie też o niuansach badań z użytkownikami, projekcie promowanym hasłem "zdrowszych relacji z technologią" oraz poznacie dwa przykłady podejścia do prezentacji marki spożywczej.
Jeszcze kilkanaście lat temu klienci mieli możliwość poznania danej marki jedynie za pośrednictwem poczty lub telefonu. Zazwyczaj korzystali jedynie z jednego kanału przekazu, aby skorzystać z oferty. Obecnie jednak użytkownicy mają mnóstwo możliwości dokonania zakupu, na różnych urządzeniach.
Życzymy Wam udanego celebrowania Dnia Taty. Jeśli dzisiejsze święto Was w żaden sposób nie dotyczy, na pocieszenie zostaje Wam garść lektur wyszperanych przez nas w sieci. A polecamy teksty o metodach zapewniających poufność danych użytkowników, funkcjach Appla konkurujących z popularnymi aplikacjami, zaletach skoordynowanej współpracy UX i product designera oraz artykuł, w którym poznacie ojca Futury. Na koniec proponujemy rozszyfrowanie równania, którego efektem ma być kolejna wersja globalnej sieci.
Jednym z najistotniejszych narzędzi w procesie projektowania UX, są persony. To archetyp użytkowników o cechach, które określają dużą grupę odbiorców. Ich stworzenie umożliwia dopasowanie produktu lub usługi do konkretnych adresatów, stosując analizę ich zachowań, umiejętności lub motywacji. Dlaczego Buyer Persona jest tak ważna dla przedsiębiorstw? Dowiesz się w poniższym artykule.
Nasz cykliczny przegląd lektur rozpoczynamy porcją tekstów pod wspólnym hasłem "inclusive design". Proponujemy też wskazówki dotyczące tworzenia dashboardów, specyfikacji prototypów i animacji elementów UI oraz analizę poziomu uwagi użytkowników w oparciu o eye-tracking. W Dniu Trójkąta Koralowego nie mogło również zabraknąć artykułów o tematyce ekologicznej – rzecz jasna w kontekście technologii cyfrowych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
W Dniu Samolotów z Papieru życzymy wszystkim mamom, żeby w szufladach ich biurek nie zabrakło dzisiaj materiału do konstruowania latadełek. Jeśli udało Wam się chwilowo zająć dziecięce ręce i głowy, polecamy teksty o ograniczeniach procesu Design Thinking, nieudanych decyzjach projektowych oraz stosowaniu person i archetypów. Do dzisiejszego zestawienia trafiła też rozmowa na temat możliwości oferowanych przez zdecentralizowaną sieć oraz przypomnienie koncepcji life-centered design.
Obecnie komputery zajmują lwią część naszej rzeczywistości. Znajdują się dosłownie wszędzie. Kiedyś były to ogromne maszyny o wielkości całych pomieszczeń. Teraz – to element codziennego życia. Smartfony, samochody, telewizory, urządzenia kuchenne – każdego dnia używasz co najmniej kilku komputerów.
Dzisiaj przypada Międzynarodowy Dzień Limeryków, co postanowiliśmy należycie uczcić. Czytając próbkę naszej twórczości zastępującą wprowadzenie do dzisiejszego zestawienia tekstów o algorytmach sztucznej inteligencji, dostępności treści i dobrych praktykach projektowych, pamiętajcie, że na co dzień specjalizujemy się w projektowaniu i optymalizacji aplikacji i stron internetowych. Miłej lektury:
Design System z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Korzystają z niego zarówno graficy, UX/UI designerzy, product ownerzy, programiści, analitycy biznesowi i content writerzy. Jaka jest rola Design Systemów w procesie projektowania? Jaki jest ich wpływ na tworzenie produktów cyfrowych?
Z okazji urodzin Wiktora, pomysłodawcy UX Czwartków, wracamy na chwilę do tradycji uwiecznienia na grafice święta związanego z jedzeniem – dziś Dzień Sera Camembert. A teksty w naszym zestawieniu mogą stanowić podpowiedź, jak unikać błędnych decyzji projektowych, zadbać o dostępność w warstwie wizualnej oraz uzyskać dobre efekty w SEO nie rezygnując z jakości w warstwie UX. Na koniec sporo słów o... słowach i wpis z dziennika pewnej UX Designerki.
Metody badania użytkowników to źródło wielu cennych informacji. Pełnią one istotną rolę w rozwoju produktu cyfrowego. Wszelkie dane, które wyodrębnić można z procesów badawczych mogą pomóc w podejmowaniu decyzji odnośnie do zarządzania. Wśród rodzajów metod badawczych wyróżnić można m.in. badania ilościowe. Czym są i jakie są ich zalety?