Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
W Dniu Samolotów z Papieru życzymy wszystkim mamom, żeby w szufladach ich biurek nie zabrakło dzisiaj materiału do konstruowania latadełek. Jeśli udało Wam się chwilowo zająć dziecięce ręce i głowy, polecamy teksty o ograniczeniach procesu Design Thinking, nieudanych decyzjach projektowych oraz stosowaniu person i archetypów. Do dzisiejszego zestawienia trafiła też rozmowa na temat możliwości oferowanych przez zdecentralizowaną sieć oraz przypomnienie koncepcji life-centered design.
Obecnie komputery zajmują lwią część naszej rzeczywistości. Znajdują się dosłownie wszędzie. Kiedyś były to ogromne maszyny o wielkości całych pomieszczeń. Teraz – to element codziennego życia. Smartfony, samochody, telewizory, urządzenia kuchenne – każdego dnia używasz co najmniej kilku komputerów.
Dzisiaj przypada Międzynarodowy Dzień Limeryków, co postanowiliśmy należycie uczcić. Czytając próbkę naszej twórczości zastępującą wprowadzenie do dzisiejszego zestawienia tekstów o algorytmach sztucznej inteligencji, dostępności treści i dobrych praktykach projektowych, pamiętajcie, że na co dzień specjalizujemy się w projektowaniu i optymalizacji aplikacji i stron internetowych. Miłej lektury:
Design System z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Korzystają z niego zarówno graficy, UX/UI designerzy, product ownerzy, programiści, analitycy biznesowi i content writerzy. Jaka jest rola Design Systemów w procesie projektowania? Jaki jest ich wpływ na tworzenie produktów cyfrowych?
Z okazji urodzin Wiktora, pomysłodawcy UX Czwartków, wracamy na chwilę do tradycji uwiecznienia na grafice święta związanego z jedzeniem – dziś Dzień Sera Camembert. A teksty w naszym zestawieniu mogą stanowić podpowiedź, jak unikać błędnych decyzji projektowych, zadbać o dostępność w warstwie wizualnej oraz uzyskać dobre efekty w SEO nie rezygnując z jakości w warstwie UX. Na koniec sporo słów o... słowach i wpis z dziennika pewnej UX Designerki.
Metody badania użytkowników to źródło wielu cennych informacji. Pełnią one istotną rolę w rozwoju produktu cyfrowego. Wszelkie dane, które wyodrębnić można z procesów badawczych mogą pomóc w podejmowaniu decyzji odnośnie do zarządzania. Wśród rodzajów metod badawczych wyróżnić można m.in. badania ilościowe. Czym są i jakie są ich zalety?
Business Model Canvas to szablon modelu biznesowego, który pozwala przeanalizować działalność przedsiębiorstwa w zaledwie kilku krokach. Czym dokładnie jest to narzędzie i jak można wykorzystać je w procesie projektowym UX?
W dzisiejszej grafice znajdziecie inspirację Dniem Delfina (i odrobinę Dniem Patrzenia się w Niebo), a w zestawieniu teksty o specyfice pracy in-house i w agencjach, amatorskiej analizie danych oraz o cyfrowych wersjach codziennych czynności. Dorzuciliśmy też linki do osobistych rozważań na temat rozwoju umiejętności niezbędnych podczas projektowania oraz opinię dotyczącą jednego z trendów próbującego rozgościć się w globalnej sieci.
Jeśli poszukujesz sposobu na usprawnienie zarządzania projektami o wielu zmiennych – powinieneś zainteresować się metodyką Agile. Czym jest i w jaki sposób wpływa na postępy w pracy?
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Design Sprint to metodyka działania, która ma na celu szybkie rozwiązywanie problemów. Doświadczenie i wiedzę czerpie z design thinking, stworzonego przez Google Venturees – twórczego projektowania rozwiązań, związanych z produktami i usługami. Dlaczego warto zastosować tę metodykę? Kiedy się na nią zdecydować?
Dzisiejsze zestawienie otwiera rozmowa, która może zainteresować aspirujących projektantów UX. Projektantom szlifującym warsztat polecamy artykuły o tworzeniu wariantów komponentu w Figmie, sposobach na optymalizację i dobrych praktykach przy tworzeniu stron głównych. Z kolei planującym rozwój kariery proponujemy teksty wskazujące potencjalny kierunek zmian cyfrowego świata oraz pożądane postawy jego twórców. A świętujemy Dzień Wiedzy o Pingwinach, więc mimo wyjątkowo wietrznej pogody pomyślcie ciepło o tych sympatycznych zwierzakach.
Dzień Filatelisty witamy kolejną porcją doniesień z branży UX. W dzisiejszej kolekcji nie mogło zabraknąć opisu trendów, które będą obowiązywać w 2022 roku. Do klasera trafiły też: krótka lista typowych błędów UX, kilka inspiracji dla przewodnika po produkcie oraz wskazówki na temat efektywnej prezentacji wyników wyszukiwania. Na koniec garść przemyśleń dla menedżerów UX na temat budowania dojrzałych zespołów projektowych.
Wracamy po krótkiej przerwie. A ponieważ jest to ostatnie zestawienie w tym roku, korzystamy z okazji, żeby przekazać Wam serdeczne życzenia od zespołu Ideacto. Z okazji nadchodzących Świąt oraz końca 2021 roku życzymy Wam udanego wypoczynku oraz:
O realizacji projektów przedsiębiorstw decyduje wiele czynników i osób, m.in. interesariusze. Dobrze jest przecież wiedzieć kto pracuje przy danym projekcie, jaki ma na niego wpływ i czy może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Kim dokładnie są interesariusze i jaka jest ich rola w przedsięwzięciach, które prowadzi organizacja?
Jedną z największych zagwozdek producentów aplikacji i urządzeń jest zaprojektowanie łatwych w obsłudze rozwiązań, z których każdy będzie mógł skorzystać w wygodny sposób. Jak przedstawiać użytkownikom informacje i jak prowadzić ich przez kolejne etapy działania? Czym jest interfejs i jak optymalnie go zaprojektować?