Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Świętujemy Międzynarodowy Dzień Mistrza Gry nieco powiększonym zestawem tekstów. Przejrzyjcie je wszystkie lub niech rzut kostką zadecyduje, czy wybrać opis mechanizmów grywalizacji, uwagi na temat projektowania usług oraz jeden z tekstów o decyzjach projektowych według klienta. Możecie się też zatrzymać przy artykułach na temat procesu projektowania UX oraz dwóch przewodnikach po metodach badań UX.
iMarketing Transformer opracował raport z badania "Marketing w branży IT" w którym wzięło udział kilkanaście firm zrzeszonych w ramach Stowarzyszenia ITCorner. IDEACTO jest partnerem raportu.
Czas naładować akumulatory przy nowej porcji tekstów: o etyce projektowania, prototypowaniu oraz roli projektantów we wzmacnianiu dojrzałości projektowej firm. Podkręcamy energię porcją statystyk i zestawieniem inspiracji dla projektantów tworzących swoje portfolio. Dziś w kalendarzu Dzień Baterii.
Coraz częściej duże firmy i korporacje realizują zakup usług User Experience w formie formalnych lub uproszczonych przetargów. Specjaliści i menedżerowie działów zakupów spotykają się zatem z koniecznością zrozumienia specyfiki usług UX, przygotowania dokumentacji, przeprowadzenia przetargu oraz wsparcia w wyborze wygranej oferty.
Dziś Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. W naszym zestawieniu znajdziecie teksty o modelu strategii projektowania oraz opis projektu aplikacji, zwracające uwagę na zrównoważony rozwój i kwestie etyczne obecne w projektowaniu UX, Prześledźcie uwagi na temat efektywnego wykorzystywania przestrzeni w projekcie witryny internetowej oraz dostępności grafiki i multimediów. A że lepiej zapobiegać, niż leczyć, rzućcie okiem na poradnik dla freelancerów na temat dobierania zleceń.
Nie zapomnijcie dziś o życzeniach z okazji Dnia Babci. Pomiędzy domowymi pierogami a babcinym ciastem znajdźcie chwilę na lekturę tekstów o postrzeganiu roli projektanta, błędach popełnianych przez początkujących twórców interfejsów oraz ocenie użyteczności produktów cyfrowych. W zestawieniu mamy też relację z projektowania aplikacji aktywizującej seniorów oraz opis redesignu UI gry pedagogicznej. Jeśli w tym roku nie spieszycie się na obiad do babci, może wygospodarujecie też chwilę na artykuł o interfejsach głosowych.
Bez wątpienia w ubiegłym roku transformacji ulega ogromny obszar zachowań konsumentów. Nie pozostaje to bez wpływ na oczekiwania użytkowników online, a co za tym idzie wygląd i funkcjonowanie sklepów e-commerce. Co się zmienia? Chyba więcej niż się spodziewaliśmy!
Wyróżnienie swojego projektu przy pomocy nietypowych rozwiązań nie zawsze daje pożądane efekty. Jednak skoro dziś Dzień Dziwaka, to poeksperymentujmy. Zaczynamy tekstem z przykładami projektów zgodnych z zasadami sztuki UX, przechodzimy przez uwagi na temat błędów często wykrywanych w audytach UX oraz propozycje udoskonalenia interfejsu. Do kompletu dodajemy rozważania na temat spełniania rosnących oczekiwań użytkowników oraz mniejsze i większe wpadki projektantów punktowane na Twitterze.
Mamy nadzieję, że ostatnie w tym roku zestawienie tekstów o projektowaniu od Ideacto przeglądacie otoczeni świąteczną aurą. Jest szansa, że odpoczywacie już po gorączce zakupów i przygotowań do Wigilii i macie nieco więcej czasu na czytanie. Dlatego polecamy obszerny raport łączący podsumowanie bieżącego roku z prognozami na ten nadchodzący, kolejną porcję trendów projektowych oraz kompilację narzędzi usprawniających pracę z Figmą.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Projektowanie według czynników PET, czyli Persuasion, Emotion i Trust, skupia się wokół elementów, które wpływają na interakcje z użytkownikami w taki sposób, aby doprowadzić ich do pożądanej akcji. W wypadku branży e-commerce tą akcją definiowaną jako sukces, będzie doprowadzenie do zakupu, wzrost konwersji i powracający klienci. Z artykułu dowiesz się, o jakie elementy należy zadbać, aby doprowadzić użytkowników do podjęcia decyzji o zakupie.
Dziś Międzynarodowy Dzień UFO, ale nie mamy tekstów dla fanów historii nie z tej ziemi. Zapraszamy za to na zestawienie tekstów o wychodzeniu naprzeciw potrzebom użytkowników, przygotowaniu angażujących webinarów, próbkach w testach porównawczych oraz prostym sposobie na zbadanie kwestii dostępności interfejsu.
Wracamy po nieco dłuższej przerwie prosto na Międzynarodowy Dzień Sushi. Z tej okazji poczytajcie o lokalizacji stron na potrzeby mieszkańców Azji, związkach UX z systemami AV oraz regułach, które warto stosować podczas procesu projektowania. Na koniec wpis z serii opowieści o pracy UX designera.
Architektura informacji polega na budowaniu struktury treści, jej organizowaniu, odpowiednim etykietowaniu i umieszczeniu w adekwatnym kontekście. Jako projektanci UX, zwracamy na nią szczególną uwagę i podczas audytów UX poświęcamy dużo czasu na jej analizę. To kluczowy aspekt, który decyduje o użyteczności strony i o tym, czy użytkownik odnajdzie w sklepie interesujące go treści czy produkty.
Rynek IT w Polsce jest obecnie wart ponad 6 mld dolarów i rośnie ok. 6% rocznie. Taki wzrost niesie ze sobą znaczną konkurencyjność branży więc o sukcesie poszczególnych firm decyduje w większości umiejętność znalezienia odpowiednich przewag biznesowych. W tym tekście postaram się przedstawić jedną z metod osiągnięcia takiej przewagi – jest nią narzędzie warsztatowe, znane jako discovery session.
Zapewne nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wiele osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, ruchu czy funkcji poznawczych może korzystać z Twojej strony. Z danych statystycznych wynika, że w Polsce liczba osób niepełnosprawnych wynosi około 4,7 mln, czyli 12,2% ludności! Badanie przeprowadzone pod koniec 2014 r. pokazuje, że 42% osób jest umiarkowanie niepełnosprawnych, 28% znacznie niepełnosprawnych a 25% posiada orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności. Duży odsetek ludzi na świecie ma także różnego typu zaburzenia związane ze ślepotą kolorów. Cierpi na nią średnio 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet.