Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Gdyby teksty do dzisiejszego zestawienia wybrał bot, pewnie poczytalibyście o raporcie z badania polskich chatbotów, problemach z uczeniem (się) sztucznej inteligencji oraz wykorzystaniu botów w dobie zdalnej komunikacji. Do tego próbka trendów projektowych na 2021 rok i garść porad na temat tworzenia skutecznego microcopy. Świętujemy Dzień Bota.
Wyszukiwarka, w zależności od profilu działalności każdego eCommerce, może stanowić bardzo ważny element sklepu. Jest szczególnie istotna w wypadku sklepów B2B, w których użytkownicy znają zazwyczaj kody produktów i bardzo często korzystają z wyszukiwarki. Warto jednak pamiętać, aby we wszystkich sklepach działała ona prawidłowo i umożliwiała użytkownikom jak najszybsze dotarcie do produktu. Poniżej prezentujemy 7 kluczowych elementów, które powinna zawierać wyszukiwarka. Sprawdź, czy znajdują się one w Twoim sklepie.
Lista produktów pełni rolę katalogu oferty sklepu, stanowi wynik wyszukiwania lub zawartość kategorii. Jest wiele sposobów dotarcia na listing, jednak często trafiają użytkownicy wpisujący daną kategorię produktu w wyszukiwarce lub osoby przechodzące ze strony głównej sklepu. Listing to zazwyczaj drugi krok na ścieżce użytkowników, dlatego warto zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli sprawnie przejść dalej, odnaleźć interesujący ich produkt i dokonać zakupu. Zoptymalizuj zatem listę produktów w Twoim sklepie, aby nie zabrakło na niej 10 kluczowych elementów, które stosuje się w eCommerce.
Dzisiaj mieszkańcy USA obchodzą Święto Dziękczynienia, a my zaczynamy myśleć o Bożym Narodzeniu. Przerwijcie sobie na chwilę pisanie listu do Św. Mikołaja i poczytajcie o przyszłości e-commerce, tworzeniu zespołom przestrzeni na kreatywność oraz projektowaniu typografii. Zestawienie uzupełniamy dzisiaj garścią spostrzeżeń na temat roli i zakresu testów w procesie projektowania.
Dzisiejszy czwartek jest bardzo wybuchowy – Brytyjczycy obchodzą Dzień Guya Fawkesa. A skoro są fajerwerki, to musi być wyjątkowo. 47. edycję UX Czwartku przygotowaliśmy wspólnie z Tribe47, którzy są kuratorami treści do dzisiejszego odcinka. Tribe47 jest butikową agencją digital marketingową, która pomaga biznesom ecommerce (i nie tylko) rosnąć online dzięki efektywnym lejkom sprzedażowym.
CZEŚĆ! Witamy Was dzisiaj wielkimi literami z okazji Dnia CAPS LOCKA. Liczymy, że tym wyraźniej zwrócimy Waszą uwagę na wybrane do zestawienia artykuły.
Rosnąca liczba miejsc pracy w branży IT oraz kusząca perspektywa pracy w przyjaznym otoczeniu, dającym możliwość rozwoju, jest w ostatnich latach powodem wzrostu zainteresowania tematem: projektowanie UX. Niektórzy traktują ten zawód jako dobry sposób na zmianę pracy na bardziej kreatywną, dającą więcej możliwości rozwiązywania ciekawych problemów.
Analiza danych polega na wyciągnięciu wniosków z istniejących danych (np. dotyczących wąskiej grupy badanych osób), a następnie przełożenie wyników na szerszy kontekst (np. całą grupę docelową). Dane takie zbierać można za pomocą m.in. sondaży, sortowania kart, testów A/B, badań UX.
Nasz grafik postanowił uwiecznić aż 4 święta, w tym Światowy Dzień Ośmiornicy – spróbujcie odkodować pozostałe. Po takiej rozgrzewce proponujemy Wam teksty o planowaniu swojej kariery projektanta UX, tworzeniu briefu dla witryny internetowej oraz metodach testów z udziałem użytkowników. W części praktycznej zmierzcie się z tabelami na urządzeniach mobilnych oraz zerknijcie na powracające trendy w projektach graficznych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Zwykło się mówić, że pewnych rzeczy nie można kupić, ale serwis eBay widział już wiele towarów nie do kupienia, dlatego twórców portalu chyba nic już nie zaskoczy. Czasem najdziwniejsze pomysły na biznes okazują się być najbardziej trafionymi, a czasem nie – w sieci znajdziemy je wszystkie, wymieszane ze sobą i bez podziału na kategorie. W końcu, czego nie ma w Internecie, tego nie ma na świecie. Wybraliśmy dla Was subiektywną listę najdziwniejszych przedmiotów sprzedawanych poprzez eBay.
Czym różnią się od siebie nawzajem? Jak mądrze wybrać pomiędzy personalizacją a customizacją? I co na ten temat mówi nauka?
Stefan powoli oswajał się z kolejnym początkiem dnia w biurze. Nieuchronnie zbliżał się moment zajrzenia na pocztę – runęła na niego ściana nieodczytanych maili. Jedynie część z nich miała cokolwiek wspólnego z jego pracą, pozostałe to był spam, oferty, zachęcanie do zapisania się na newslettery czy zaproszenia na jakieś spotkania. Przejrzał kilka pierwszych i rzucił okiem na temat “Robisz masę? Najlepsze efekty daje…” – nie robisz. Druga wiadomość zawołała wprost do niego: “Stefan! Promocja na najlepszy schab bez kości” – a jest soczewica dla wegetarian? Tyle maili, a żaden nie był do niego. Otworzył następnego, chociaż jego powieki stawały się ciężkie…