Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Projektant w swojej pracy staje przed niekiedy trudnym wyzwaniem w postaci wyboru idealnego narzędzia pracy. Takiego, w którym on sam będzie się sprawnie poruszał, ale i takiego, w którym odnajdą się jego klienci. Na rynku powstały i nadal powstają nowe narzędzia, których twórcy cały czas próbują odpowiedzieć na potrzeby twórcy. Chcemy zaprezentować Wam listę podstawowych programów, którymi posługują się projektanci UX oraz UI.
Świat celebruje dziś wszystko, co „morskie” w ramach World Maritime Day – my wracamy z połowu tekstów do dzisiejszego zestawienia. Znajdziecie w nim garść statystyk dla projektantów stron internetowych, uwagi na temat współpracy zespołu UX i programistów oraz zestawienie wskaźników satysfakcji klientów. Do tego sporo porad na temat doboru kolorów przy wizualizacji danych oraz dla początkujących twórców chatbotów.
Shopify to platforma, z której korzysta ponad milion sklepów z całego świata. Działa od 2006 roku i od tego czasu stała się już liderem na rynku platform e-commerce. Shopify daje właścicielom sklepów wiele możliwości – od pomocy przy tworzeniu marki, przez założenie sklepu, aż po jego promocję na różnych serwisach i zarządzanie nimi.
PrestaShop to innowacyjna platforma open source dla e-commerce, która została założona we Francji w 2007 roku. Obecnie z jej technologii korzysta ponad 300 000 sklepów. PrestaShop został doceniony w 2016 roku, kiedy znalazł się na liście Inc. 5000 (ranking najszybciej rozwijających się firm w Europie) oraz otrzymał nagrodę za najlepsze oprogramowanie e-commerce od CMS Critic Award. Obecnie to jedno z najbardziej rozpoznawalnych rozwiązań w branży e-commerce, które daje wiele możliwości związanych z dostosowywaniem sklepów, zarządzaniem nimi, wspieraniem promocji i sprzedażą za granicą.
Magento jest jedną z najpopularniejszych i rozwiniętych platform e-commerce, która posiada ponad 5000 rozszerzeń. Najnowsza wersja platformy, czyli Magento 2.0, pojawiła się na rynku w 2015 roku i obecnie działa w dwóch wersjach: Magento Open Source oraz Magento Commcerce. Narzędzie swoimi rozwiązaniami wspiera wzrost i rozwój sklepów oraz platform B2B.
Dziś przypada Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom – w Australii obchodzony jako R U OK? Day. Może zainteresują Was też artykuły o wpływie zmieniającego się zachowania użytkowników na SEO i media społecznościowe oraz o budowaniu modelu biznesowego z wykorzystaniem technologii IoT. Zestawienie uzupełniają dwa krótkie teksty: o planowaniu liczby badań oraz zmianach w interfejsie Amazona.
Nasze wieloletnie doświadczenie z klientami e-commerce wykazało, że w wielu przypadkach właściciele sklepów chcą przede wszystkim zminimalizować liczbę telefonów od klientów. Okazuje się, że dla wielu użytkowników wygodniej jest zadzwonić na numer telefonu widoczny zawsze w nagłówku strony, niż szukać potrzebnej informacji. Aby zmniejszyć częstotliwość kontaktu bezpośredniego, stawiamy zawsze na czytelny sposób prezentacji informacji i przejrzystość sklepu. Dzięki setkom przeprowadzonych audytów mogliśmy zaobserwować jakie błędy najczęściej popełniają właściciele sklepów i jak po wdrożeniu zmian wzrasta zadowolenie klientów. Jeśli chcesz osiągnąć ten sam efekt niskim kosztem – zapraszamy do lektury!
Dziś Dzień Tira, więc przygotujcie się na spory ładunek. Przejrzyjcie statystyki przydatne podczas projektowania stron oraz porady na temat tworzenia opisu produktów. Sprawdźcie, jak budować tożsamość marki oraz wykorzystać to, co mają do powiedzenia Wasi potencjalni użytkownicy. Poza głównym zestawieniem znajdziecie też kilka sposobów na dodatkowe zarobki dla grafików*.
Rozgrzejcie dłonie, bo może zechcecie przeskrolować teksty o związkach CRO i UX oraz zasadności przeprowadzaniem audytu UX. Do tego wskazówki dotyczące projektowania aplikacji mobilnych, rozważania o paradoksie prywatności towarzyszącym pozyskiwaniu danych o użytkownikach oraz kilka luźnych uwag o organizacji pracy UX designera. To wszystko w Międzynarodowym Dniu Osób Leworęcznych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Dzisiaj Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, więc znajdźcie publiczność, usiądźcie wygodnie i do dzieła. A do przeczytania macie teksty o możliwościach zmiany w podejściu do projektowaniu UX/UI, fenomenie TikToka oraz angażowaniu użytkowników odpowiednio dobranym projektem dźwięku i wyskakujących okienek. Na koniec zostawcie sobie instrukcję do ćwiczeń z kreatywności.
Umiejętność zrozumienia potrzeb klientów to podstawa w projektowaniu UX. Skutecznym sposobem na poznanie doświadczeń użytkowników są badania UX ilościowe i jakościowe. Te drugie pozwalają na dotarcie do umysłów odbiorcy i uzyskanie informacji, jak ulepszyć produkt.
Sortowanie kart to prosta i stosunkowo tania metoda, która ma pomóc w zrozumieniu sposobu strukturyzacji i organizacji treści przez użytkownika w jak najbardziej logiczny dla niego sposób. Card sorting można przeprowadzać na wiele sposobów, m.in. na papierze, na karteczkach Post-It czy też dzięki narzędziom internetowym, działającym w trybie zdalnym.
Międzynarodowy Dzień Kropki przypada w Dniu Olewania Systemu, więc wybaczamy dzisiaj czworonogom (w szczególności naszej Kropce), jeśli w ramach świętowania wybiorą przedłużenie drzemki kosztem spaceru w mokry poranek. Wygospodarowany czas proponujemy wykorzystać na lekturę wykładu o genezie i konsekwencjach tworzenia standardów sieciowych, wpisu o problemach z czytelnością treści oraz zestawienia istotnych elementów projektu centrum wsparcia klienta. Wracamy też do przemyśleń dotyczących tworzenia portfolio, a kończymy esejem na temat projektowania doświadczeń osób zmęczonym wszechobecnym hałasem.
Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego przygotujcie się dzisiaj na 5 lekcji. Zaczynamy od elementarza – tekstu pomagającego zrozumieć istotę projektowania UX oraz artykułu z wyjaśnieniem psychologicznych i biologicznych podstaw kształtowania się przekonań. Są też ćwiczenia z kreatywności w kontekście algorytmów AI generujących obrazy oraz krótka lekcja marketingu dla marek z branży smart home. Na koniec proponujemy praktyki z prezentacji portfolio prac.
Style Guide, czyli przewodnik po stylu, jest jednym z najważniejszych elementów w świecie UX. Dostarcza zrozumiałe, uniwersalne wskazówki, które pomagają zapobiec niepowodzeniom, wynikającym z braku spójności. Guide Style może być m.in. sposobem na poprawę autentyczności contentu. Ponadto pomaga poprawić wrażenia użytkownika i nadać im zupełnie nowy wymiar. Czym więc konkretnie jest przewodnik po stylu i jakie znaczenie ma dla Twojej strony?