Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
#zachowajdystans, ale dbaj o relacje z innymi – szczególnie w Dniu Poznawania Swojego Klienta. Dla zainteresowanych sprzedażą B2B wyszperaliśmy artykuł, który może się przydać przy wyborze platformy e-commerce oraz wpis ułatwiający przygotowanie zdjęć produktów. Poczytajcie również o automatyzacji wysyłki e-maili oraz o projektowaniu UX w kontekście uwierzytelniania użytkownika i płatności on-line.
Właściciele e-commerce stale stawiają przed sobą kluczowe pytania: co zrobić, aby więcej sprzedawać? Dlaczego moi użytkownicy rezygnują z zakupu? Co mogę zrobić, aby podnieść jakość sklepu i wygodę korzystania dla użytkowników? Jeżeli Ciebie również martwią te kwestie, nie jest Ci obojętna użyteczność i chcesz się jak najbardziej dopasować do potrzeb Twoich odbiorców, ale nie wiesz od czego zacząć – wówczas audyt UX będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.
#zostanwdomu i poczytaj, szczególnie że dziś przypada Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci. Z tej okazji znajdziecie w naszym zestawieniu porady dotyczące tworzenia tekstów wpierających UX oraz ułatwiające dobór tematów na stronach kontentowych. Do tego wskazówki na temat projektowania interfejsów w wersji slow oraz zwiększania konwersji mobilnych e-sklepów. Na koniec lista zawodów, które można wykonywać w ramach pracy zdalnej.
Dziś zapominamy o Dniu Stolarza, bo cały nasz zespół celebruje Tydzień Wdrażania Pracy Zdalnej. Niezależnie od tego, czy utknęliście na kwarantannie, czy jak my działacie na pełnych obrotach, warto zaaplikować sobie dawkę lektur. Dzisiejsza kuracja obejmuje teksty o organizacji zdalnej pracy oraz błędach w projektach i płynących z nich naukach. Kończymy przykładem odpowiedzialnego zachowania.
W dobrym sklepie internetowym nie chodzi tylko o UX. Aby sklep działał prawidłowo, zarabiał i miał lojalnych klientów musisz zadbać o wszystkie aspekty związane z doświadczeniem klienta, czyli Customer Experience. Temat ten sięga poza sam sklep i dotyczy także tego, w jaki sposób kontaktujesz się z klientami, czy rzetelnie odpowiadasz na ich pytania i wątpliwości oraz zawsze służysz pomocą. Ze statystyk wynika, że 61% użytkowników korzysta z pomocy online przed dokonaniem zakupu, aż 86% osób dokona zakupu jeśli obsługa klienta będzie na najwyższym poziomie i, co za tym idzie, 77% klientów z tego też powodu będzie gotowych polecić innym zakupy w danym sklepie (Edesk.com).
Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach. [FM_form id=”1″]
To może być dobry rok dla Waszego biznesu. Jeśli chwilowo nie macie pomysłu, jak ustalić priorytety na najbliższe miesiące, może zainspiruje Was punkt widzenia właścicieli małych firm – ich wypowiedzi znajdziecie w zestawieniu przygotowanym przez Madeline Blasberg z Leadpages.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?