Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Valentin Radu, założyciel i CEO Omniconvert, w kompleksowy sposób opisuje, jak zadbać o dostarczenie klientom powodów, by wracali do naszego e-commerce’u.
Do tego Uizard – aplikacja dla projektantów pozwalająca na ekspresowe przerabianie analogowych szkiców na wersje cyfrowe, a na deser the best of design z wystąpień podczas TED, czyli selekcja ekipy InVision. Niech to będzie dla Was naprawdę dobrze zaprojektowane 12 miesięcy!
Dziś mamy dla Was solidną porcję eksperckich porad, które z pewnością przydadzą się podczas projektowania, ale także w bezpośredniej współpracy z klientami. Do tego nowe narzędzie od Microsoftu i rzut oka na zmiany, jakie dla swoich użytkowników szykuje ekipa spod znaku zielonej sowy.
A może i Wy chcielibyście się z nami podzielić nowinkami lub ciekawostkami ze świata UX i e-commerce? Swoje propozycje możecie wysyłać na adres: newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je naszym czytelnikom w kolejnych UX Czwartkach!Do poczytania![FM_form id=”1″]
Badania UX kojarzyć się mogą głównie z badaniem użyteczności. Jednak pojęcie to zawiera w sobie o wiele więcej treści. Badania użytkowników dzielimy ze względu na metody na jakościowe oraz ilościowe. Mogą dotyczyć one prac nad obecnym już na rynku produktem i jego udoskonaleniem lub też przeprowadzane są zanim jeszcze produkt powstanie. Są takie, które swoim procesem przypominają podejście “lean”, czyli bardzo rozbudowany proces, a są też takie, które zamknąć można w trakcie kilku sesji. Wniosek z tego taki, że badań i podejść do nich jest tak wiele, jak wiele pomysłów na ich realizację, pod warunkiem poprawności metodologicznej. Te najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane w UX mają jednak przede wszystkim jasno określoną metodologię, co przekłada się na wystandaryzowany proces.
Zanim przejdziemy do opisywania praktyk UX, dzielimy się z Wami podstawowymi zwrotami, które regularnie występują w artykułach i komunikacji z branżą UX, a które nie zawsze są oczywiste dla osób z zewnątrz.
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Design Sprint to metodyka działania, która ma na celu szybkie rozwiązywanie problemów. Doświadczenie i wiedzę czerpie z design thinking, stworzonego przez Google Venturees – twórczego projektowania rozwiązań, związanych z produktami i usługami. Dlaczego warto zastosować tę metodykę? Kiedy się na nią zdecydować?
Dzisiejsze zestawienie otwiera rozmowa, która może zainteresować aspirujących projektantów UX. Projektantom szlifującym warsztat polecamy artykuły o tworzeniu wariantów komponentu w Figmie, sposobach na optymalizację i dobrych praktykach przy tworzeniu stron głównych. Z kolei planującym rozwój kariery proponujemy teksty wskazujące potencjalny kierunek zmian cyfrowego świata oraz pożądane postawy jego twórców. A świętujemy Dzień Wiedzy o Pingwinach, więc mimo wyjątkowo wietrznej pogody pomyślcie ciepło o tych sympatycznych zwierzakach.
Dzień Filatelisty witamy kolejną porcją doniesień z branży UX. W dzisiejszej kolekcji nie mogło zabraknąć opisu trendów, które będą obowiązywać w 2022 roku. Do klasera trafiły też: krótka lista typowych błędów UX, kilka inspiracji dla przewodnika po produkcie oraz wskazówki na temat efektywnej prezentacji wyników wyszukiwania. Na koniec garść przemyśleń dla menedżerów UX na temat budowania dojrzałych zespołów projektowych.
Wracamy po krótkiej przerwie. A ponieważ jest to ostatnie zestawienie w tym roku, korzystamy z okazji, żeby przekazać Wam serdeczne życzenia od zespołu Ideacto. Z okazji nadchodzących Świąt oraz końca 2021 roku życzymy Wam udanego wypoczynku oraz:
O realizacji projektów przedsiębiorstw decyduje wiele czynników i osób, m.in. interesariusze. Dobrze jest przecież wiedzieć kto pracuje przy danym projekcie, jaki ma na niego wpływ i czy może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Kim dokładnie są interesariusze i jaka jest ich rola w przedsięwzięciach, które prowadzi organizacja?
Jedną z największych zagwozdek producentów aplikacji i urządzeń jest zaprojektowanie łatwych w obsłudze rozwiązań, z których każdy będzie mógł skorzystać w wygodny sposób. Jak przedstawiać użytkownikom informacje i jak prowadzić ich przez kolejne etapy działania? Czym jest interfejs i jak optymalnie go zaprojektować?