Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Rozwój sztucznej inteligencji w projektowaniu doświadczeń użytkownika i interfejsów zapowiada zmierzch tradycyjnych metod i narzędzi. AI otwiera przed nami możliwości, które jeszcze do niedawna wydawały się być zarezerwowane dla science fiction. W IDEACTO wierzymy, że zrozumienie i wykorzystanie narzędzi AI w projektowaniu UX to klucz do stworzenia bardziej intuicyjnych i dostępnych produktów cyfrowych. To podejście nie tylko przyspiesza procesy projektowe, ale także wzbogaca je o niezwykłą głębię analityczną i twórczą elastyczność.
W dzisiejszym newsletterze odkrywamy tajemnice tego, jak Airbnb stało się liderem w projektowaniu UX, które z dostępnych na rynku narzędzi do przeprowadzania badań warto wziąć pod uwagę oraz podrzucamy praktyczny przewodnik projektowania produktów skierowanych do dzieci.
W erze cyfrowej dostępność stron internetowych rozumiana jako przygotowanie narzędzi cyfrowych pozwalające na korzystanie z nich przez osoby z niepełnosprawnościami staje coraz bardziej fundamentalnym prawem. Audyty WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) pełnią kluczową rolę w ocenie, jak strony internetowe i aplikacje mobilne są dostępne dla użytkowników z różnymi potrzebami. Dodatkowo, kontekst prawny, wynikający z dyrektywy Unii Europejskiej, nakłada na właścicieli stron internetowych konieczność zapewnienia dostępności cyfrowej, co podkreśla potrzebę zgodności z międzynarodowymi standardami WCAG.W tym wpisie przyjrzymy się różnym narzędziom online, które umożliwiają szybkie i efektywne audyty dostępności, pomagając organizacjom w spełnieniu międzynarodowych standardów WCAG.
W dzisiejszym dynamicznym świecie online, konieczność utrzymania wysokiej jakości użytkowej e-sklepu jest kluczowa dla sukcesu biznesowego. Wraz z nadejściem wiosny, przedsiębiorcy e-commerce powinni rozważyć nie tylko odświeżenie swoich ofert, ale również gruntowny przegląd swoich e-sklepów. Jednym z kluczowych narzędzi w doskonaleniu doświadczenia użytkownika w e-commerce jest audyt UX. W poniższym artykule omówimy kroki niezbędne do skutecznego audytu e-sklepu. Zanim jednak zabierzemy się za praktyczne wskazówki dotyczące przeprowadzania audytu e-sklepu, zastanówmy się, czym dokładnie jest audyt UX.
Mamy nadzieję, że w samym środku trwających ferii zimowych i szaleństw na stokach narciarskich, znajdziecie chwilę na pierwszy lutowy UX Czwartek, w którym polecamy najbardziej interesujące artykuły z branży UX.
18 stycznia - Dzień Kubusia Puchatka 🍯 Dzisiejszy dzień to hołd dla A.A. Milne'a, autora opowiadań o Kubusiu Puchatku, który urodził się tego dnia 1882 roku. Opowiadania o przygodach misia o bardzo małym rozumku i innych postaci zamieszkujących Stumilowy Las są ponadczasowe a każdy z nas, niezależnie od wieku, z pewnością jest w stanie znaleźć w nich wartościowe lekcje życiowe. A dzisiejszy UX Czwartek, może nie do końca tak zabawny i pouczający, jak historie o małym misiu, ale za to pełen ciekawostek i inspiracji z branży UX!
Nowy rok, nowe wyzwania w UX. W pierwszym tegorocznym wydaniu naszego newslettera przyglądamy się prognozom i przytaczamy Wam teksty m.in. o tym, jakie kluczowe trendy w UX oraz w projektowaniu zdominują (lub nie) nadchodzący rok. Świętujemy również Dzień Spaghetti, który wypada akurat dziś 🍝
Dzisiejsze wydanie newslettera to ostatni UX Czwartek w tym roku. Korzystając z nadchodzącego świąteczno-noworocznego czasu, mamy nadzieję, że podobnie jak my, będziecie mieć okazję do złapania chwili oddechu i nabrania sił potrzebnych do stawiania czoła nowym wyzwaniom. Przygotowaliśmy dla Was kilka ciekawostek z branży UX do przeczytania zanim wszyscy udamy się na zasłużony odpoczynek 🙂
Przed Wami ostatni listopadowy wpis z poleceniami artykułów z branży UX. W dzisiejszym zestawieniu przeczytacie m.in. o wyzwaniach w tworzeniu animacji spełniających kryteria dostępności, raporcie od UX Collective oraz korzystaniu z mocy projektowania przez zespół Slacka.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Zwykło się mówić, że pewnych rzeczy nie można kupić, ale serwis eBay widział już wiele towarów nie do kupienia, dlatego twórców portalu chyba nic już nie zaskoczy. Czasem najdziwniejsze pomysły na biznes okazują się być najbardziej trafionymi, a czasem nie – w sieci znajdziemy je wszystkie, wymieszane ze sobą i bez podziału na kategorie. W końcu, czego nie ma w Internecie, tego nie ma na świecie. Wybraliśmy dla Was subiektywną listę najdziwniejszych przedmiotów sprzedawanych poprzez eBay.
Czym różnią się od siebie nawzajem? Jak mądrze wybrać pomiędzy personalizacją a customizacją? I co na ten temat mówi nauka?
Stefan powoli oswajał się z kolejnym początkiem dnia w biurze. Nieuchronnie zbliżał się moment zajrzenia na pocztę – runęła na niego ściana nieodczytanych maili. Jedynie część z nich miała cokolwiek wspólnego z jego pracą, pozostałe to był spam, oferty, zachęcanie do zapisania się na newslettery czy zaproszenia na jakieś spotkania. Przejrzał kilka pierwszych i rzucił okiem na temat “Robisz masę? Najlepsze efekty daje…” – nie robisz. Druga wiadomość zawołała wprost do niego: “Stefan! Promocja na najlepszy schab bez kości” – a jest soczewica dla wegetarian? Tyle maili, a żaden nie był do niego. Otworzył następnego, chociaż jego powieki stawały się ciężkie…