Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Architektura informacji polega na budowaniu struktury treści, jej organizowaniu, odpowiednim etykietowaniu i umieszczeniu w adekwatnym kontekście. Jako projektanci UX, zwracamy na nią szczególną uwagę i podczas audytów UX poświęcamy dużo czasu na jej analizę. To kluczowy aspekt, który decyduje o użyteczności strony i o tym, czy użytkownik odnajdzie w sklepie interesujące go treści czy produkty.
Rynek IT w Polsce jest obecnie wart ponad 6 mld dolarów i rośnie ok. 6% rocznie. Taki wzrost niesie ze sobą znaczną konkurencyjność branży więc o sukcesie poszczególnych firm decyduje w większości umiejętność znalezienia odpowiednich przewag biznesowych. W tym tekście postaram się przedstawić jedną z metod osiągnięcia takiej przewagi – jest nią narzędzie warsztatowe, znane jako discovery session.
Zapewne nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wiele osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, ruchu czy funkcji poznawczych może korzystać z Twojej strony. Z danych statystycznych wynika, że w Polsce liczba osób niepełnosprawnych wynosi około 4,7 mln, czyli 12,2% ludności! Badanie przeprowadzone pod koniec 2014 r. pokazuje, że 42% osób jest umiarkowanie niepełnosprawnych, 28% znacznie niepełnosprawnych a 25% posiada orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności. Duży odsetek ludzi na świecie ma także różnego typu zaburzenia związane ze ślepotą kolorów. Cierpi na nią średnio 1 na 12 mężczyzn i 1 na 200 kobiet.
IDEACTO działa na rynku od ponad dekady. Pierwotnie i potocznie działania związane z projektowaniem funkcjonalnym kojarzone były przez klientów z szeroko rozumianym projektowaniem graficznym i raczej wiązane były z warstwą estetyczną, a niżeli z aspektami stricte biznesowymi. Szczęśliwie dzięki latom edukacji i rozwoju rynku dziś klienci mają większą wiedzę o wartościach, jakie dostarcza UX. Niemniej wciąż jednak kwestia tego, jak przekłada się projektowanie funkcjonalne na parametry biznesowe nie jest czytelna dla klientów.
Z okazji Światowego Dnia Hamburgera przygotowaliśmy kilka smakowitych kąsków. Naszą kanapkę skomponowaliśmy z tekstów o związkach UX z Internetem Rzeczy, uczeniem maszynowym i urządzeniami typu wearables. Powiększamy zestaw tekstem o alternatywach dla narzędzi opracowanych przez Google oraz korzyściach projektowania z myślą o dostępności.Na dokładkę serwujemy porady na temat CRO od ekspertów Ideacto.
Dziś 14 maja, Dzień Farmaceuty. Zaczynamy od diagnozowania problemów z transformacją cyfrową rodem z Doliny Krzemowej. Będzie też sporo porad: na temat poszukiwania i organizowania sobie pracy, planowania badań UX oraz narzędzi, które warto wypróbować realizując projekty. Na koniec mały suplement z przypomnieniem obowiązujących zasad ostrożności.
Porzucone koszyki to zmora w branży e-commerce. W ostatnim czasie badania wykazały, że średnio wskaźnik porzuconych koszyków wynosi już blisko 70%. Każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę z tego, że dodanie produktu do koszyka nie musi oznaczać, że użytkownik finalnie dokona zakupu, mimo, że jest już tak daleko w lejku sprzedażowym. Często jednak użytkownicy zostawiają zakup na później, zachowują w ten sposób ulubione produkty lub po prostu wpływają na nich czynniki zewnętrzne, przez które zmuszeni są przerwać zakupy. Na czynniki zewnętrzne nie mamy niestety żadnego wpływu, ale warto pamiętać, że im lepsze będzie doświadczenie użytkownika w koszyku, tym większe prawdopodobieństwo, że sfinalizuje zakup. Co zatem zrobić, aby zatrzymać klienta w swoim sklepie i dodatkowo zwiększyć sprzedaż?
W Ogólnopolskim Dniu Konia życzymy wszystkim końskiego zdrowia. Tymczasem ruszamy stępa z tekstem o projektowaniu stron dla telemedycyny. Lekkim kłusem przebiegamy przez materiały traktujące o badaniach UX z użytkownikami. Na ostatniej prostej puścimy się galopem po tekstach o społecznym zaangażowaniu projektantów oraz tworzeniu dokumentacji projektowej.
Współczynnik konwersji jest istotnym wskaźnikiem dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sklep internetowy. Wiedza o optymalizacji tego procesu, to klucz do sukcesu w branży e-commerce. W jaki sposób zrealizować optymalizację konwersji? Czy warto przeprowadzić audyt użyteczności, czy może posłużyć się działaniami z zakresu CRO?
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Zwykło się mówić, że pewnych rzeczy nie można kupić, ale serwis eBay widział już wiele towarów nie do kupienia, dlatego twórców portalu chyba nic już nie zaskoczy. Czasem najdziwniejsze pomysły na biznes okazują się być najbardziej trafionymi, a czasem nie – w sieci znajdziemy je wszystkie, wymieszane ze sobą i bez podziału na kategorie. W końcu, czego nie ma w Internecie, tego nie ma na świecie. Wybraliśmy dla Was subiektywną listę najdziwniejszych przedmiotów sprzedawanych poprzez eBay.
Czym różnią się od siebie nawzajem? Jak mądrze wybrać pomiędzy personalizacją a customizacją? I co na ten temat mówi nauka?
Stefan powoli oswajał się z kolejnym początkiem dnia w biurze. Nieuchronnie zbliżał się moment zajrzenia na pocztę – runęła na niego ściana nieodczytanych maili. Jedynie część z nich miała cokolwiek wspólnego z jego pracą, pozostałe to był spam, oferty, zachęcanie do zapisania się na newslettery czy zaproszenia na jakieś spotkania. Przejrzał kilka pierwszych i rzucił okiem na temat “Robisz masę? Najlepsze efekty daje…” – nie robisz. Druga wiadomość zawołała wprost do niego: “Stefan! Promocja na najlepszy schab bez kości” – a jest soczewica dla wegetarian? Tyle maili, a żaden nie był do niego. Otworzył następnego, chociaż jego powieki stawały się ciężkie…