Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Valentin Radu, założyciel i CEO Omniconvert, w kompleksowy sposób opisuje, jak zadbać o dostarczenie klientom powodów, by wracali do naszego e-commerce’u.
Do tego Uizard – aplikacja dla projektantów pozwalająca na ekspresowe przerabianie analogowych szkiców na wersje cyfrowe, a na deser the best of design z wystąpień podczas TED, czyli selekcja ekipy InVision. Niech to będzie dla Was naprawdę dobrze zaprojektowane 12 miesięcy!
Dziś mamy dla Was solidną porcję eksperckich porad, które z pewnością przydadzą się podczas projektowania, ale także w bezpośredniej współpracy z klientami. Do tego nowe narzędzie od Microsoftu i rzut oka na zmiany, jakie dla swoich użytkowników szykuje ekipa spod znaku zielonej sowy.
A może i Wy chcielibyście się z nami podzielić nowinkami lub ciekawostkami ze świata UX i e-commerce? Swoje propozycje możecie wysyłać na adres: newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je naszym czytelnikom w kolejnych UX Czwartkach!Do poczytania![FM_form id=”1″]
Badania UX kojarzyć się mogą głównie z badaniem użyteczności. Jednak pojęcie to zawiera w sobie o wiele więcej treści. Badania użytkowników dzielimy ze względu na metody na jakościowe oraz ilościowe. Mogą dotyczyć one prac nad obecnym już na rynku produktem i jego udoskonaleniem lub też przeprowadzane są zanim jeszcze produkt powstanie. Są takie, które swoim procesem przypominają podejście “lean”, czyli bardzo rozbudowany proces, a są też takie, które zamknąć można w trakcie kilku sesji. Wniosek z tego taki, że badań i podejść do nich jest tak wiele, jak wiele pomysłów na ich realizację, pod warunkiem poprawności metodologicznej. Te najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane w UX mają jednak przede wszystkim jasno określoną metodologię, co przekłada się na wystandaryzowany proces.
Zanim przejdziemy do opisywania praktyk UX, dzielimy się z Wami podstawowymi zwrotami, które regularnie występują w artykułach i komunikacji z branżą UX, a które nie zawsze są oczywiste dla osób z zewnątrz.
Pamiętasz nas ostatni wpis o 4 rodzajach błędów poznawczych, które najprawdopodobniej popełniasz w pracy UX? Kolejna dobra wiadomość jest taka, że większość błędów ma swoją ciemną i jasną stronę. Wystarczy tylko odpowiednio je wykorzystać w trakcie projektowania. I tak gdy użytkownik:
Jeżeli jesteś, tak jak my, nastawiony na bycie najlepszą wersją UXowca, to musisz wiedzieć, że na samych staraniach się nie kończy! Każdy z nas, zarówno w życiu prywatnym, jak i profesjonalnym, ulega tzw. pułapkom myślenia. Inaczej, bardziej fachowo mówiąc, są to błędy poznawcze, czyli sposoby nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, które odbiegają, często znacząco, od prawdy.
Skąd czerpiemy informacje potrzebne do stworzenia w pełni spersonalizowanych doświadczeń? Poniżej przedstawiamy trzy rodzaje źródeł, z których czerpiemy, potrzebne w procesie personalizacji, informacje na temat naszych odbiorców.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
W Dniu Samolotów z Papieru życzymy wszystkim mamom, żeby w szufladach ich biurek nie zabrakło dzisiaj materiału do konstruowania latadełek. Jeśli udało Wam się chwilowo zająć dziecięce ręce i głowy, polecamy teksty o ograniczeniach procesu Design Thinking, nieudanych decyzjach projektowych oraz stosowaniu person i archetypów. Do dzisiejszego zestawienia trafiła też rozmowa na temat możliwości oferowanych przez zdecentralizowaną sieć oraz przypomnienie koncepcji life-centered design.
Obecnie komputery zajmują lwią część naszej rzeczywistości. Znajdują się dosłownie wszędzie. Kiedyś były to ogromne maszyny o wielkości całych pomieszczeń. Teraz – to element codziennego życia. Smartfony, samochody, telewizory, urządzenia kuchenne – każdego dnia używasz co najmniej kilku komputerów.
Dzisiaj przypada Międzynarodowy Dzień Limeryków, co postanowiliśmy należycie uczcić. Czytając próbkę naszej twórczości zastępującą wprowadzenie do dzisiejszego zestawienia tekstów o algorytmach sztucznej inteligencji, dostępności treści i dobrych praktykach projektowych, pamiętajcie, że na co dzień specjalizujemy się w projektowaniu i optymalizacji aplikacji i stron internetowych. Miłej lektury:
Design System z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Korzystają z niego zarówno graficy, UX/UI designerzy, product ownerzy, programiści, analitycy biznesowi i content writerzy. Jaka jest rola Design Systemów w procesie projektowania? Jaki jest ich wpływ na tworzenie produktów cyfrowych?
Z okazji urodzin Wiktora, pomysłodawcy UX Czwartków, wracamy na chwilę do tradycji uwiecznienia na grafice święta związanego z jedzeniem – dziś Dzień Sera Camembert. A teksty w naszym zestawieniu mogą stanowić podpowiedź, jak unikać błędnych decyzji projektowych, zadbać o dostępność w warstwie wizualnej oraz uzyskać dobre efekty w SEO nie rezygnując z jakości w warstwie UX. Na koniec sporo słów o... słowach i wpis z dziennika pewnej UX Designerki.
Metody badania użytkowników to źródło wielu cennych informacji. Pełnią one istotną rolę w rozwoju produktu cyfrowego. Wszelkie dane, które wyodrębnić można z procesów badawczych mogą pomóc w podejmowaniu decyzji odnośnie do zarządzania. Wśród rodzajów metod badawczych wyróżnić można m.in. badania ilościowe. Czym są i jakie są ich zalety?