Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Przyszedł czas na kolejny UX Czwartek, zatem chwytajcie kubek kawy lub herbaty w dłoń i sprawdźcie, co znaleźliśmy dla Was w dzisiejszym zestawieniu.
Z obrazka spogląda na Was leniwiec, znany ze swojej wyjątkowej powolności. Po drzewach porusza się z prędkością od 0,24 do 0,48 kilometra na godzinę. To ekstremalne tempo spowodowane jest m.in. ich potrzebą oszczędzania energii. My również rekomendujemy, abyście oszczędzali swoją energię i czytali dzisiejszy newsletter powoli i uważnie!
Zanim przejdziemy do zagłębiania się w dzisiejsze artykuły, mamy dla Was kilka ciekawostek o ośmiornicach, o których mogliście nie mieć pojęcia! Mają błękitną krew, trzy serca, potrafią w sekundę się zamaskować a dwie trzecie z ich 500 miliona neuronów znajduje się w mackach. Przytaczamy Wam te ciekawostki z okazji World Octopus Day, czyli Światowego Dnia Ośmiornicy, który przypadał na 8 października.Mamy nadzieję, że dzisiejsze teksty dostarczą Wam równie ciekawych nowinek ze świata UX!
Nadzwyczaj ciepłe dni odwracają uwagę od faktu, że mamy już jesień. Tak samo mocno jak zachęcamy Was do spędzania czasu na świeżym powietrzu, czerpania z pięknej pogody i spacerów, tak bardzo polecamy również dzisiejsze wydanie UX Czwartku.
W pierwszy wrześniowy UX Czwartek witamy się z Wami malowniczym krajobrazem górskich szczytów i niebieskim niebem. Równie oszałamiające, co te widoki, są artykuły i treści, które dla Was dzisiaj zebraliśmy – zapraszamy do lektury!
Pomimo końcówki sierpnia lato nadal w pełnej krasie! W powietrzu już powoli unosi się delikatny zapach nadchodzącej jesieni, ale świadomie odpychamy jeszcze tę zapowiedź złotych liści i chłodniejszych dni i zapraszamy na kolejny UX Czwartek. Zebraliśmy dla Was szereg fascynujących artykułów oraz nowości z branży gotowych do przejrzenia i być może inspirujących do dalszych odkryć.
Witamy sierpień a wraz z nim najnowszy wpis z naszej czwartkowej serii poświęconej przeglądowi nowości ze świata UX.Kubek herbaty w dłoń i życzymy udanej lektury!
Kolejny czwartkowy i letni dzień a wraz z nim najnowszy wpis z serii UX Czwartek. Nie marnując czasu na zbędny wstęp i nie chcąc przegapić słonecznego popołudnia – zapraszamy do przejrzenia dzisiejszego zestawienia artykułów i nowinek z branży!
Lato! Radość, energia, długie dni, słońce wysoko na niebie, ciepłe wieczory. Czas relaksu, zabawy, ale też letnich koncertów i festiwali. Balansując między pracą i odpoczynkiem, znaleźliśmy kilka tekstów, które być może umilą Wam drugą połowę lipca.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Value Proposition to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Określa on czynniki, które łączą ofertę marki z klientami oraz to, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Nie są to tylko usługi lub produkty, które trafiają do konsumentów. To również komponenty pomagające rozwiązać powstające problemy, w którymi nie potrafią poradzić sobie konkurencji. Dzięki temu klient może wybrać właśnie Ciebie.
Dobra wiadomość dla osób, którym przejadły się “zwykłe” mrożone gałki i rożki – dzisiaj świętujemy Dzień Ciasta Lodowego. Nad talerzykiem chłodzących słodkości wyszperaliśmy teksty zachęcające do refleksji nad prywatnością w sieci, dostępnością animowanych treści oraz podejściem do rozszerzania funkcjonalności w projektach aplikacji. Są też przykłady błędów: tych w interfejsach, ale też życiowych, wynikających z ignorowania znaków ostrzegawczych podczas starania się o pracę w projekcie. Życzymy miłego pałaszowania, a sami biegniemy po dokładkę.
W Międzynarodowym Dniu Pantery Mglistej będziemy przekonywać, że nie taki kot straszny, jak go malują, ani dane mgliste, jeśli są dobrze zwizualizowane. W zestawieniu znajdziecie też teksty o korelacji subiektywizmu ludzi i stronniczości AI, sposobach zapanowania nad strachem przed prezentacją wyników swojej pracy oraz ustalaniu priorytetów podczas wyznaczania customer value. Do kompletu dodajemy kolejną porcję inspiracji dla projektantów interfejsów.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?