Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Doświadczenie klienta, czyli Customer Experience, oznacza postrzeganie marki przez użytkowników, na podstawie interakcji, których doświadczyli z firmą. W obszarze eCommerce doświadczenie to może zarówno zbudować, jak i całkowicie zerwać relację klient-marka. Audyt CX jest więc niezbędny do wyznaczenia mocnych i słabych punktów przedsiębiorstwa, które skłaniają użytkowników do przejścia przez ścieżkę zakupową.
Trudno jednym zdaniem wytłumaczyć, co się dzieje na dzisiejszej grafice – podpowiedź wyjątkowo znajdziecie pod linkiem. Szukając tekstów do dzisiejszego zestawienia również zarzuciliśmy sieci szeroko: przeczytajcie o wzorcach zmieniających swój charakter w zależności od intencji projektanta; przejrzycie metody zbierania danych oparte o heurystyki oraz testy A/B; sprawdźcie najczęstsze grzechy wyszukiwarek w e-commerce. W wolnej chwili zastanówcie się też nad rolą trendów i popularnych źródeł inspiracji w pracy projektanta.
Testowanie partyzanckie to nieformalna i dość szybka metoda testowania różnych pomysłów, otrzymywania informacji zwrotnych, a także wyszukiwania błędów w doświadczeniach użytkowników. Można wykonać je praktycznie wszędzie – zarówno na ulicy, jak i w kawiarni czy restauracji. Idealną grupą badawczą jest 8-10 osób, których testowanie trwa kilka minut na każdego testowanego. Na czym dokładnie polegają?
Decyzje projektowe podejmowane podczas tworzenia strony e-commerce, która ma zagwarantować jak najlepsze doświadczenia jej przyszłych użytkowników, zależą od wielu czynników. W procesie projektowania, zwłaszcza gdy włączeni są w niego specjaliści UX, przygotowanie pierwszych makiet poprzedzone jest analizą obejmującą m.in.:
Z okazji Światowego Dnia Czekolady nie mamy dla Was wprawdzie pudełka pralinek, ale za to nasz czwartkowy zestaw tekstów nie stopi się w bezkształtną masę w trakcie upałów. Wśród artykułów znajdziecie dzisiaj dawkę wiedzy na temat zachowań użytkowników platform społecznościowych oraz zmian w nawykach konsumentów. Przeczytacie też o niuansach badań z użytkownikami, projekcie promowanym hasłem "zdrowszych relacji z technologią" oraz poznacie dwa przykłady podejścia do prezentacji marki spożywczej.
Jeszcze kilkanaście lat temu klienci mieli możliwość poznania danej marki jedynie za pośrednictwem poczty lub telefonu. Zazwyczaj korzystali jedynie z jednego kanału przekazu, aby skorzystać z oferty. Obecnie jednak użytkownicy mają mnóstwo możliwości dokonania zakupu, na różnych urządzeniach.
Życzymy Wam udanego celebrowania Dnia Taty. Jeśli dzisiejsze święto Was w żaden sposób nie dotyczy, na pocieszenie zostaje Wam garść lektur wyszperanych przez nas w sieci. A polecamy teksty o metodach zapewniających poufność danych użytkowników, funkcjach Appla konkurujących z popularnymi aplikacjami, zaletach skoordynowanej współpracy UX i product designera oraz artykuł, w którym poznacie ojca Futury. Na koniec proponujemy rozszyfrowanie równania, którego efektem ma być kolejna wersja globalnej sieci.
Jednym z najistotniejszych narzędzi w procesie projektowania UX, są persony. To archetyp użytkowników o cechach, które określają dużą grupę odbiorców. Ich stworzenie umożliwia dopasowanie produktu lub usługi do konkretnych adresatów, stosując analizę ich zachowań, umiejętności lub motywacji. Dlaczego Buyer Persona jest tak ważna dla przedsiębiorstw? Dowiesz się w poniższym artykule.
Nasz cykliczny przegląd lektur rozpoczynamy porcją tekstów pod wspólnym hasłem "inclusive design". Proponujemy też wskazówki dotyczące tworzenia dashboardów, specyfikacji prototypów i animacji elementów UI oraz analizę poziomu uwagi użytkowników w oparciu o eye-tracking. W Dniu Trójkąta Koralowego nie mogło również zabraknąć artykułów o tematyce ekologicznej – rzecz jasna w kontekście technologii cyfrowych.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Z oczywistych powodów nasze dzisiejsze zestawienie jest nieco inne, bo każdy dzień traktujemy teraz jak dzień wspierania Ukrainy. Mamy nadzieję, że zebrane poniżej teksty i linki pomogą Wam dołożyć własne cegiełki do działań, które przyniosą chociaż odrobinę ulgi naszym ukraińskim sąsiadom. Zachęcamy też, żeby mówić o wojnie w Ukrainie napadniętej przez armię Władimira P. – głośno i bez eufemizmów.
Skala Likerta to jeden z rodzajów skali ocen, stosowanych często w ankietach UX. Pozwala uzyskać od pytanego jego opinię na dany temat – percepcję, preferencje czy też przekonania. Czym jest dokładnie i gdzie może się sprawdzić?
Obecnie na rynku dostępne są różnorodne rozwiązania – aplikacje, systemy, programy. Jak więc wyróżnić się z tłumu? Cena może nie być wystarczająca, za to jakość – owszem. Sprawę ułatwia optymalny UX, UI, które pomagają zbudować lojalność użytkowników. Dlaczego warto zwracać uwagę na doświadczenie klientów?
Bladym świtem rozpoczęliśmy świętowanie Międzynarodowego Dnia Kota. Ktokolwiek widział osobnika tego gatunku toczącego (niekoniecznie przegraną) walkę z prawami fizyki nie ma wątpliwości, że koty kierują się w życiu zasadą "think outside the box" – paradoksalnie robiąc to często z wnętrza pudła. Dlatego proponujemy Wam dzisiaj lekturę tekstów zachęcających do spojrzenia pod innym kątem na tematy sztucznej inteligencji, bankowości elektronicznej oraz na metodologię design thinking. W dzisiejszym zestawie tekstów znalazła się jeszcze porcja uwag na temat ustawień preferencji użytkownika oraz zerknięcie na jeden z potencjalnych trendów w branży gier.
Międzynarodowy Dzień Kopania Rowów mógłby zwiastować ciężki dzień pracy, ale przypominamy, że swoje święto obchodzą też golden retrievery (podobno zawsze skore do wygrzebania czegoś z ziemi). Zakładamy, że również macie swoje sposoby na wygospodarowanie wolnej chwili, więc zapraszamy do lektury. Dzisiaj odkopaliśmy dla Was teksty o SEO skupionym na użytkowniku, agilowym podejściu do projektowania oraz ciekawe przykłady modelu sprzedaży bezpośredniej. Są też rozważania o etyce w dwóch kontekstach: stosowania w produktach cyfrowych mechanizmów grywalizacji oraz prowadzenia badań z użytkownikami.
Dlaczego tworzenie makiet UX ma tak duże znaczenie dla projektu? Aby to zrozumieć – należy dokładnie poznać system projektowania doświadczeń użytkowników. Zaczyna się on od audytu i badań, a kończy na wdrożeniu gotowego rozwiązania. Jednym z etapów jest wspomniane wcześniej tworzenie makiety UX. Czym jest dokładnie i jaką rolę odgrywa w całym procesie?