Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
#zachowajdystans, ale dbaj o relacje z innymi – szczególnie w Dniu Poznawania Swojego Klienta. Dla zainteresowanych sprzedażą B2B wyszperaliśmy artykuł, który może się przydać przy wyborze platformy e-commerce oraz wpis ułatwiający przygotowanie zdjęć produktów. Poczytajcie również o automatyzacji wysyłki e-maili oraz o projektowaniu UX w kontekście uwierzytelniania użytkownika i płatności on-line.
Właściciele e-commerce stale stawiają przed sobą kluczowe pytania: co zrobić, aby więcej sprzedawać? Dlaczego moi użytkownicy rezygnują z zakupu? Co mogę zrobić, aby podnieść jakość sklepu i wygodę korzystania dla użytkowników? Jeżeli Ciebie również martwią te kwestie, nie jest Ci obojętna użyteczność i chcesz się jak najbardziej dopasować do potrzeb Twoich odbiorców, ale nie wiesz od czego zacząć – wówczas audyt UX będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.
#zostanwdomu i poczytaj, szczególnie że dziś przypada Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci. Z tej okazji znajdziecie w naszym zestawieniu porady dotyczące tworzenia tekstów wpierających UX oraz ułatwiające dobór tematów na stronach kontentowych. Do tego wskazówki na temat projektowania interfejsów w wersji slow oraz zwiększania konwersji mobilnych e-sklepów. Na koniec lista zawodów, które można wykonywać w ramach pracy zdalnej.
Dziś zapominamy o Dniu Stolarza, bo cały nasz zespół celebruje Tydzień Wdrażania Pracy Zdalnej. Niezależnie od tego, czy utknęliście na kwarantannie, czy jak my działacie na pełnych obrotach, warto zaaplikować sobie dawkę lektur. Dzisiejsza kuracja obejmuje teksty o organizacji zdalnej pracy oraz błędach w projektach i płynących z nich naukach. Kończymy przykładem odpowiedzialnego zachowania.
W dobrym sklepie internetowym nie chodzi tylko o UX. Aby sklep działał prawidłowo, zarabiał i miał lojalnych klientów musisz zadbać o wszystkie aspekty związane z doświadczeniem klienta, czyli Customer Experience. Temat ten sięga poza sam sklep i dotyczy także tego, w jaki sposób kontaktujesz się z klientami, czy rzetelnie odpowiadasz na ich pytania i wątpliwości oraz zawsze służysz pomocą. Ze statystyk wynika, że 61% użytkowników korzysta z pomocy online przed dokonaniem zakupu, aż 86% osób dokona zakupu jeśli obsługa klienta będzie na najwyższym poziomie i, co za tym idzie, 77% klientów z tego też powodu będzie gotowych polecić innym zakupy w danym sklepie (Edesk.com).
Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach. [FM_form id=”1″]
To może być dobry rok dla Waszego biznesu. Jeśli chwilowo nie macie pomysłu, jak ustalić priorytety na najbliższe miesiące, może zainspiruje Was punkt widzenia właścicieli małych firm – ich wypowiedzi znajdziecie w zestawieniu przygotowanym przez Madeline Blasberg z Leadpages.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Z oczywistych powodów nasze dzisiejsze zestawienie jest nieco inne, bo każdy dzień traktujemy teraz jak dzień wspierania Ukrainy. Mamy nadzieję, że zebrane poniżej teksty i linki pomogą Wam dołożyć własne cegiełki do działań, które przyniosą chociaż odrobinę ulgi naszym ukraińskim sąsiadom. Zachęcamy też, żeby mówić o wojnie w Ukrainie napadniętej przez armię Władimira P. – głośno i bez eufemizmów.
Skala Likerta to jeden z rodzajów skali ocen, stosowanych często w ankietach UX. Pozwala uzyskać od pytanego jego opinię na dany temat – percepcję, preferencje czy też przekonania. Czym jest dokładnie i gdzie może się sprawdzić?
Obecnie na rynku dostępne są różnorodne rozwiązania – aplikacje, systemy, programy. Jak więc wyróżnić się z tłumu? Cena może nie być wystarczająca, za to jakość – owszem. Sprawę ułatwia optymalny UX, UI, które pomagają zbudować lojalność użytkowników. Dlaczego warto zwracać uwagę na doświadczenie klientów?
Bladym świtem rozpoczęliśmy świętowanie Międzynarodowego Dnia Kota. Ktokolwiek widział osobnika tego gatunku toczącego (niekoniecznie przegraną) walkę z prawami fizyki nie ma wątpliwości, że koty kierują się w życiu zasadą "think outside the box" – paradoksalnie robiąc to często z wnętrza pudła. Dlatego proponujemy Wam dzisiaj lekturę tekstów zachęcających do spojrzenia pod innym kątem na tematy sztucznej inteligencji, bankowości elektronicznej oraz na metodologię design thinking. W dzisiejszym zestawie tekstów znalazła się jeszcze porcja uwag na temat ustawień preferencji użytkownika oraz zerknięcie na jeden z potencjalnych trendów w branży gier.
Międzynarodowy Dzień Kopania Rowów mógłby zwiastować ciężki dzień pracy, ale przypominamy, że swoje święto obchodzą też golden retrievery (podobno zawsze skore do wygrzebania czegoś z ziemi). Zakładamy, że również macie swoje sposoby na wygospodarowanie wolnej chwili, więc zapraszamy do lektury. Dzisiaj odkopaliśmy dla Was teksty o SEO skupionym na użytkowniku, agilowym podejściu do projektowania oraz ciekawe przykłady modelu sprzedaży bezpośredniej. Są też rozważania o etyce w dwóch kontekstach: stosowania w produktach cyfrowych mechanizmów grywalizacji oraz prowadzenia badań z użytkownikami.
Dlaczego tworzenie makiet UX ma tak duże znaczenie dla projektu? Aby to zrozumieć – należy dokładnie poznać system projektowania doświadczeń użytkowników. Zaczyna się on od audytu i badań, a kończy na wdrożeniu gotowego rozwiązania. Jednym z etapów jest wspomniane wcześniej tworzenie makiety UX. Czym jest dokładnie i jaką rolę odgrywa w całym procesie?