Używamy plików "cookies" do analizy ruchu użytkowników oraz remarketingu. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.
Może Cię zainteresuje...
Best Practices for eCommerce
Ponad 200 rekomendacji poprawy UX/UI dla e-sklepów
Szanse i zagrożenia PSD2 w Polsce
Systematyzacja wiedzy o PSD2 pogłębiona o komentarze eksperckie
UX 4 Managers
Praktyczny poradnik, z tego, co ważne w UX
Jak przeprojektować e-commerce
Opis procesu redesign platform sprzedażowych
# 108 UX Czwartek
Zawsze co drugi czwartek inspirująca dawka treści o UX i produktach
Jak sprzedawać więcej dzięki UX
Praktyczne wskazówki oparte na danych i przykładach
Rozwijaj swoje umiejętności projektowe i bądź na bieżąco z trendami w projektowaniu doświadczeń.
W dzisiejszym newsletterze przyglądamy się zaufaniu – jak je budować słowami, strukturą zespołu i odpowiedzialnym designem.
Przypominamy, że jeśli chcielibyście się z nami podzielić ciekawymi linkami ze świata UX, przesyłajcie swoje propozycje na newsletter@ideacto.pl, a my chętnie udostępnimy je w następnych UX czwartkach.[FM_form id=”1″]
Wykreowanie produktu, który zyska sympatię użytkownika, ale też stanie się dla niego ważny, to nie lada wyzwanie. Michał Reda w artykule „Jak budować i rozwijać świetne produkty, czyli Product Discovery w akcji” odkrywa i wyjaśnia dla Was tajniki planowania tego procesu, zwłaszcza w jego wczesnej fazie.
Zespół Samito opublikował e-book zawierający szereg zagadnień związanych z fashion e-commerce. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w całym przedsięwzięciu i dodać od siebie rozdział poświęcony ścieżce zakupowej, w którym nasza projektantka UX, Karolina Pulter, objaśnia m.in. dlaczego pierwsze wrażenie na użytkowniku można zrobić tylko raz.
Od 3 lat wysyłamy do ponad 6000 czytelników przegląd najciekawszych artykułów ze świata UX
Z oczywistych powodów nasze dzisiejsze zestawienie jest nieco inne, bo każdy dzień traktujemy teraz jak dzień wspierania Ukrainy. Mamy nadzieję, że zebrane poniżej teksty i linki pomogą Wam dołożyć własne cegiełki do działań, które przyniosą chociaż odrobinę ulgi naszym ukraińskim sąsiadom. Zachęcamy też, żeby mówić o wojnie w Ukrainie napadniętej przez armię Władimira P. – głośno i bez eufemizmów.
Skala Likerta to jeden z rodzajów skali ocen, stosowanych często w ankietach UX. Pozwala uzyskać od pytanego jego opinię na dany temat – percepcję, preferencje czy też przekonania. Czym jest dokładnie i gdzie może się sprawdzić?
Obecnie na rynku dostępne są różnorodne rozwiązania – aplikacje, systemy, programy. Jak więc wyróżnić się z tłumu? Cena może nie być wystarczająca, za to jakość – owszem. Sprawę ułatwia optymalny UX, UI, które pomagają zbudować lojalność użytkowników. Dlaczego warto zwracać uwagę na doświadczenie klientów?
Bladym świtem rozpoczęliśmy świętowanie Międzynarodowego Dnia Kota. Ktokolwiek widział osobnika tego gatunku toczącego (niekoniecznie przegraną) walkę z prawami fizyki nie ma wątpliwości, że koty kierują się w życiu zasadą "think outside the box" – paradoksalnie robiąc to często z wnętrza pudła. Dlatego proponujemy Wam dzisiaj lekturę tekstów zachęcających do spojrzenia pod innym kątem na tematy sztucznej inteligencji, bankowości elektronicznej oraz na metodologię design thinking. W dzisiejszym zestawie tekstów znalazła się jeszcze porcja uwag na temat ustawień preferencji użytkownika oraz zerknięcie na jeden z potencjalnych trendów w branży gier.
Międzynarodowy Dzień Kopania Rowów mógłby zwiastować ciężki dzień pracy, ale przypominamy, że swoje święto obchodzą też golden retrievery (podobno zawsze skore do wygrzebania czegoś z ziemi). Zakładamy, że również macie swoje sposoby na wygospodarowanie wolnej chwili, więc zapraszamy do lektury. Dzisiaj odkopaliśmy dla Was teksty o SEO skupionym na użytkowniku, agilowym podejściu do projektowania oraz ciekawe przykłady modelu sprzedaży bezpośredniej. Są też rozważania o etyce w dwóch kontekstach: stosowania w produktach cyfrowych mechanizmów grywalizacji oraz prowadzenia badań z użytkownikami.
Dlaczego tworzenie makiet UX ma tak duże znaczenie dla projektu? Aby to zrozumieć – należy dokładnie poznać system projektowania doświadczeń użytkowników. Zaczyna się on od audytu i badań, a kończy na wdrożeniu gotowego rozwiązania. Jednym z etapów jest wspomniane wcześniej tworzenie makiety UX. Czym jest dokładnie i jaką rolę odgrywa w całym procesie?